Luboš Roško (Polabiny Pardubice C, 2253) – Pavel Blatný (Zákřany, 2474), druhá liga skupina D, Poloslovanská: 1. d4 d5 2. c4 e6 3. Jc3 c6 4. e4 de 5. Je4 Sb4 6. Sd2 Dd4 7. Sd4 De4 8. Se2 Jd7 (Již se hrálo 8 .- c5 9. Sc5 Dg2 10. Dd4 Jd7 11. Sf3 Dg5 12. Sa3 Je7 13. h4 De5 14. Je2 Dd4 15. Jd4 Je5 16. Se2 a6 17. 0-0-0 J5c6 18. Jc6 Jc6 a partie Dydyško – Šereševski, Minsk 1981, skončila remízou.) 9.Dd6!? Dg2

10. Sf3!? (Asi novinka, dosud se hrálo: 10. 0-0-0 Dg5 11. f4 De7 12. Dd2 c5 13. Sc3 Jgf6 14. Sf3 Vb8 15. h4 b6 16. Dg2 0-0 17. Je2 Je8 18. Jg3 f6 19. h5 h6 20. Vhe1 Kh8 (Fritsch – Hoffmann, Württemberg 1979) nebo 14. - 0-0 15. Dg2 Vb8 16. Je2 Je8 17. Vhg1 g6 18. h4 Jd6 19. h5 b5 20. hg fg (Furman – Kopajev, Vilnius 1949). Tahem v partii zahajuje Luboš vlastní plán, neboť podle svých slov si chtěl pořádně zahrát.) 10. - Dg5 11. Je2 De7 12. Dd2 Je5!? 13. Se4! Jc4?! (Program Rybka v analýze doporučil: 13. - c5!? 14. Sc3 Jf6 15. Se5 Je4 16. Df4 f6 17. De4 fe 18. 0-0-0 0-0 19. De5 Vf2 20. Vhg1 Vf7 21. Jg3 b6 22. Je4 Sb7 23. Jg5 Vf6 24. Vd6 Ve8 =+) 14. Dc3! c5 15. Dg7 Df6 16. Sc3! e5 17. Dg3 Je7 18. 0-0-0! Sf5 19. Dd3 Jd6 20. Sf5 Jef5? (Asi rozhodující chyba aneb i velmistr je jenom člověk. Jedině pokračování 20. - Jdf5! 21. f4 Da6!? 22. Da6 ba 23. Se5 Vg8 24. Jg3 Vg6 dávalo praktickou šanci na záchranu, neboť největší slabinou černé pozice se nyní stal samotný král, který uvízl uprostřed šachovnice. Následující útok bílého bude velmi přesvědčivý.)

21. f4! Jd4 (21. - Dh6!? 22. Se5 0-0-0 23. Dd5 f6 24. De6 Kc7 25. Df6 Df6 26. Sf6 +-) 22. fe! Je2? (Časová tíseň se již projevuje, ale objektivně je pozice černého o hodně horší. Zajímavou variantu nyní nabídnul program Rybka: 22. - Dg5!? 23. Kb1 J6b5 24. Sd4 Jd4 25. Jd4 cd 26. Dd4 Df5 27. Ka1 De6 28. Vhf1! 0-0 29. Vf6! De7 30. e6! De7 31. Dg4 Kh8 32. Vf7! Vd1 33. Dd1 Dg5 34. e7! +–) 23. De2 Df4 24. Vd2! Jc4 25. Vf1 Dh4 26. e6 f5 (Na první pohled se zdá, že se černý ubrání, ale bílý má v zásobě fantastický úder …) 27. Vf4!! (Závěrečná paráda jistě potěší každého, hrozí ztráta figury po 27. - Dg5 28. Dc4 nebo následuje mat po 27. - Df4 28. Dh5 Ke7 29. Df7.) 1-0