Na výběr máme z mnoha přepravních firem. Pryč jsou časy, kdy se o odeslání či doručení balíků starala pouze Česká pošta. Je to výhoda pro zákazníka, který si může vybrat mezi širokou konkurencí.

Česká pošta se snaží také konkurovat expresním firmám doručováním balíků v odpoledních hodinách. Od prosince posunula čas dodání zásilky ve větších městech z 16. hodiny až na 19. hodinu. Expresní kurýrní služba PPL zase garantuje dodání balíku do následujícího pracovního dne. Výhodou oproti České poště je také telefonická domluva na čase dovozu a případná operativní změna. Další často nabízenou službou dopravců je, že zákazník může na internetu sledovat stav balíku a také to, zda již dorazil na danou adresu. O nabídce firem balík vyzvednout z určené adresy ani nemluvě.
Přesto Česká pošta u mnohých zákazníků nadále vede. „Poslední dobou jsem toho posílala docela dost, včetně obchodních balíků. Určitě jsem vzhledem k ceně zvolila Českou poštu. PPL by to odvezli desetkrát dráž,“ řekla Jana Linhartová z Police nad Metují.

„Posílám týdně až sedm balíčků, většinou doporučených zásilek, a mám to štěstí, že bydlím na malé dědině, kde není pošta a kde jezdí pošťačky autem s dopisy. Takže je ráno prozvoním a ony vědí, že se u mě mají pro balíčky zastavit. Jim zaplatím, jim předám a ony mně druhý den dají podací lístek. Takže naprostá spokojenost,“ přidala se Pavla Couralová.

Další si ale nemohou služby soukromých dopravců vynachválit. „Ze své zkušenosti vím, že pro nejrychlejší a nejspolehlivější přepravu zásilek a balíků jsou lepší společnosti tipu PPL DHL a další. Ale na dopisy, pohledy a přáníčka tu vždy bude klasická pošta, pokud je neodsunou v zapomnění e-maily a esemesky,“ řekl Radek Hejnyš z Police nad Metují. (zprav)