Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Před objednáním buďte obezřetní!

VÝCHODNÍ ČECHY - Všichni prodejci nejsou poctiví, někteří uvádějí podezřelé obchodní podmínky.

6.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Minulý týden jsme se v naší pravidelné rubrice věnovali nákupům přes internet a dnes se zaměříme na problémy, které by mohly vzniknout.

Na internetu je nepřeberné množství obchodů, někteří prodejci jsou poctiví, ale najdou se i ti druzí. Proto bychom si měli dávat velký pozor, než si něco objednáme. Nejdříve bychom měli zjistit, zda je na stránkách prodejce uvedena nejen internetová adresa, ale také místo bydliště, sídlo a název firmy.

„Stávají se totiž případy, že vrátíme zboží bez udání důvodu, ale na vrácení peněz již čekáme marně. Jestliže v takovém případě známe pouze internetovou adresu prodejce, nevypátrá nám ho ani policie,“ řekl Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů (SOS).

Někteří prodejci mívají na svých stránkách uvedeny různé podezřelé obchodní podmínky, které většinou odporují zákonu, například, že přijímají zpět pouze nerozbalené zboží, nebo že při vrácení zboží bez udání důvodu účtují stornopoplatky.

„U těchto prodejců doporučuji zboží neobjednávat, protože by se mohly vyskytnout problémy při dalším jednání,“ informoval Josef Černý.

Podle Josefa Černého je častým případem nekompletní dodávka, například chybějící český návod k použití. Pokud prodejci zavoláme nebo pošleme email, odpovědí bývá slib, že chybějící věc dodá. Problém je v tom, že dodávka trvá čtrnáct dní, což je lhůta, kdy výrobek můžeme vrátit bez udání důvodu.

Jakmile nám prodejce svými sliby tuto šanci znemožní, většinou s námi přestane komunikovat. „Rada proto zní - pokud obdržíte nekompletní dodávku, nedejte na sliby a zboží do čtrnácti dnů bez udání důvodů vraťte!,“ informuje Josef Černý.

Někteří prodejci odmítají vzít zpět zboží, které bylo sice objednáno přes internet, ale bylo převzato osobně v některé prodejně. „Nemají pravdu, protože záleží na tom, jakým způsobem byla uzavřena kupní smlouva, nikoliv jakým způsobem bylo zboží spotřebitelem převzato.

Proto je nutné připomenout, že i když se stále mluví o objednávání přes internet, naprosto stejné podmínky platí při objednávce prostřednictvím katalogu, telefonu, faxu nebo televize,“ dodává Josef Černý.

Autor: Ludmila Kubíčková

6.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

TIP LIGA: Vítězem devátého kola je Josef Jirásek

Sedm let vězení udělil soud 30letému Lukáši Tichému za dvě loupeže u náchodského Kauflandu. Zato Ludvík Vaněk, jehož obžaloba označila za komplice při jedné z loupeží, byl zproštěn obžaloby.

První loupež se povedla, druhá skončila fiaskem. Dostal sedm let

Bílé pláště dnes lékaři neobléknou

Královéhradecko - Praktičtí lékaři dnes budou stávkovat. Chtějí upozornit na málo peněz, které jdou do ambulancí, zavedení elektronických receptů a nadbytečné papírování.

V Broumově u nádraží evakuovali desítky lidí a psa. Unikal plyn

Broumov - Poblíž autobusového a vlakového nádraží v Broumově došlo v pondělí krátce před polednem k evakuačním manévrům.

Zaměstnavatel neposílal srážky ze mzdy insolvenčnímu správci

Náchodsko - Neobvyklý případ zpronevěry řeší policisté na oddělení hospodářské kriminality v Náchodě.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení