„Nejdříve by měl reklamovat fakturu u svého operátora, respektive poskytovatele služeb, a to do dvou měsíců od doručení vyúčtování, jinak právo zanikne,“ radí Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů (SOS).

Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do dvou měsíců ode dne poskytnutí služby. Z reklamace by mělo být zřejmé, v čem spatřuje neoprávněnost daného vyúčtování, případně svá tvrzení nějakým způsobem doložit. Mělo by být zřejmé i to, čeho se spotřebitel domáhá (jako obecně u každé reklamace).

Podnikatel poskytující službu prostřednictvím veřejné telefonní sítě je povinen vyřídit reklamaci na poskytování služby nebo na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. „Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do dvou měsíců ode dne jejího dodání,“ objasňuje Josef Černý.

V případě zamítavého rozhodnutí může spotřebitel podat proti výši vyúčtování námitky k Českému telekomunikačnímu úřadu, jehož internetová adresa je www.ctu.cz. A to nejpozději do jednoho měsíce od zamítnutí reklamace poskytovatelem telekomunikační služby.

„Uživatel je při podání námitky proti vyřízení reklamace povinen zaplatit správní poplatek, který činí sto korun. Pokud vznikla povinnost zaplatit správní poplatek za podání námitky a tento poplatek není zaplacen ani ve lhůtě 15 dnů ode dne, který následuje po doručení výzvy správního úřadu k zaplacení poplatku, správní řízení se zastaví,“ dodává Černý.

Proti rozhodnutí vydanému Českým telekomunikačním úřadem má účastník řízení právo do patnácti dnů ode dne oznámení tohoto rozhodnutí podat takzvaný rozklad. Rozklad se podává u správního orgánu, který rozhodnutí vydal. O rozkladu rozhoduje předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu. Proti rozhodnutí o rozkladu se již nelze dále odvolat.