Kromě Bioparku se dokázaly do plošné nabídky bioproduktů prosadit ještě výrobky olomoucké mlékárny Olma. Biopark do současné doby dodával biohovězí zhruba do 120 prodejen v Česku, a to v rámci dalších obchodních sítí (Hypernova, Delvita, Albert, Tesco a Interspar) či do specializovaných prodejen.

Dosud nikdy ale společnost nezásobovala kompletní obchodní síť. „Začleněním do nabídky řetězce Plus vzroste počet prodejních míst biohovězího zhruba o 130, tedy na více než dvojnásobek současného stavu,“ říká Petr Krogman z Bioparku. To v praxi znamená ročně porazit přibližně tisíc kusů skotu.

Vlajkovou lodí Bioparku je v současné době Provensálský biftek. Sortiment biohovězího je ale širší, celková nabídka představuje 15 druhů masa, mimo jiné roštěnou, čevapčiči, surovinu na guláš, na ptáčky nebo na grilování.

Biohovězí z Bioparku je také vítězem spotřebitelské ankety o nejoblíbenější český biovýrobek roku 2006. Na českém trhu existuje i několik ještě sofistikovanějších produktů ekologického zemědělství původem z tuzemské suroviny.

V roce 2004 například získal ocenění „Česká biopotravina roku biouherák“ z farmy Josefa Sklenáře Sasov u Jihlavy. Výrobek, který pro něj zpracovávají Kostelecké uzeniny v režimu bio, neobsahuje glutamát ani dusitanové solící směsi a místo nich se používá mořská sůl. Podle poroty šlo o první tuzemský produkt tohoto typu v kvalitě bio s vysokou přidanou hodnotou.

Stejný producent v současné době dodává na tuzemský trh také biošunku, oba zmiňované Sklenářovy produkty ale nejsou součástí plošné nabídky jakékoli sítě tuzemských obchodů.

Podle statistik agentury Green marketing tvoří přitom v Česku v nabídce biopotravin většinu dovážené výrobky, a to 65 procent.

V loňském roce u nás dosáhl maloobchodní obrat s biopotravinami zhruba 760 milionů korun a oproti roku 2005 vzrostl o 250 milionů korun (o 49 procent).

Nejvíce biopotravin (67 procent) nakoupí čeští spotřebitelé v supermarketech, hypermarketech a lékárnách. Prodejny zdravé výživy a biopotravin měly loni podíl na trhu 28 procent. Přibližně dvě procenta biopotravin se prodávají přímo na farmách či tržištích a přibližně tři procenta v nezávislých drobných prodejnách potravin.

Green marketing očekává, že český trh s biopotravinami bude v následujících pěti letech růst průměrně o 35 procent ročně a v roce 2011 dosáhne hodnoty 3,2 miliardy korun.