Pardubický kraj založí sdružení na podporu cestovního ruchu
dnes 7:18
VÝCHODNÍ ČECHY - Pardubický kraj chce přenechat starost o marketing cestovního ruchu v regionu společnosti, kterou založí s organizacemi a subjekty působícími v této oblasti.

Destinační společnost východní Čechy by měla vzniknout k 1. lednu 2008 a díky účasti oborových asociací a provozovatelů atraktivních akcí by měla podporovat rozvoj turistického ruchu způsobem, který by lépe odpovídal potřebám trhu. Řekl krajský radní pro sociální péči, neziskový sektor a cestovní ruch Miloslav Macela.

V chystaném sdružení právnických osob by měly být zastoupeny organizace, které zastupují podnikatele v cestovním ruchu, například Asociace hotelů a restaurací. Dalšími členy by měly být také velké organizace, které pořádají významné akce, případně mají v turistice velkou roli, například Smetanova Litomyšl, Dostihový spolek Pardubice nebo pardubické letiště, uvedl Macela.

Zastoupení bude mít každá z pěti oblastí regionu, Pardubicko, Podorlicko, českomoravské pomezí, Chrudimsko a Hlinecko a Králický Sněžník by měl reprezentovat vždy jeden podnikatel nebo představitel obcí. Souhlas již Pardubický kraj má také od Sdružení měst a obcí. Nová organizace bude zajišťovat marketingové aktivity v cestovním ruchu v Pardubickém kraji pod značkou Východní Čechy.

Kromě vydávání propagačních materiálů, zajišťování na veletrzích, tvorby turistických produktů cestovních kanceláří a správy turistického webu www.vychodni-cechy.info patří k nejbližším cílům také vybudování elektronického rezervačního systému.

"Potřebujeme do toho více vtáhnout podnikatele a všechny, kteří působí na trhu. Propagaci chceme uzpůsobit těm, kdo tento byznys dělají, jinak to nemá smysl," řekl Macela. Pro turisty by tak spoluprací několika partnerů měla vzniknout například nabídka jezdeckých aktivit na Pardubicku s návštěvou dostihového závodiště, projížďky na koni a prohlídky hřebčína v Kladrubech nad Labem, na níž by participovali i majitelé ubytovacích a stravovacích zařízení a další subjekty.

Podobně by podle Macely bylo možné nabízet například sportovní nebo památkové turistické produkty v regionu. Královéhradecký kraj přes orientaci projektu na východní Čechy zatím ke sdružení nepřistoupí, neboť zvolil vlastní cestu propagace. Oba kraje společně představuje turistům alespoň server www.vychodni-cechy.info.

Destinační společnost východní Čechy by měla většinu nákladů pokrývat z příspěvků členů, vlastních výnosů a získaných dotací včetně těch z Evropské unie. Pardubický kraj většinu z dosavadních zhruba deseti milionů korun, které směřovaly na podporu turistického ruchu, přesměruje na vlastní granty v tomto oboru. V návštěvnosti turistů je region dlouhodobě na předposlední příčce mezi kraji.

Pro podporu cestovního ruchu nechal kraj certifikovat služby informačních center a podílel se na webu www.vychodni-cechy.info. Příští rok by také měl začít jím dotovaný projekt na zvýšení incomingu, tedy nabídky pro návštěvníky, a tematicky zaměřená propagační kampaň.