Čtyřdenní pracovní týden bude příští rok v kvasinském závodě platit první pololetí, týká se provozu roomsterů.

„Pracovat budou pouze různé údržby, lidé, kteří mají na starosti zařízení. V dobách, kdy se nedělá, provádějí preventivní prohlídky, ti pracovat budou,“ upřesnil Libor Dvořák, předseda kvasinské odborové organizace, že určitý počet lidí bude ve firmě v posledních dnech roku i po svátcích.

Skupina pracovníků, kteří půjdou do nové výroby, nastoupí do práce už 5. ledna. „Jsou to ti, kteří začnou pracovat na přípravě nového modelu Yeti. Celá Škodovka zahájí výrobu až 13. ledna 2009,“ potvrdil Dvořák. Respektive 12. ledna ve 22 hodin se rozjede svařovna superbu, kde se pracuje ve třísměnném provozu. Lakovna a ostatní střediska, která pracují na dvě směny, jako například montáž a svařovna roomsterů, začínají 13. ledna od 6 hodin ráno.
Někteří zaměstnanci si po hektickém konci roku rádi odpočinou, ale nikdo z nich nad odstávkami nejásá. „To víte, že nervozita panuje. Ale jsme rádi, že se zatím nepropouští,“ uvedla žena, která pracuje ve výrobě a přeje si zůstat v anonymitě. Jako samoživitelka nemá času nazbyt, takže volno využije s dětmi. Je ráda, že pracuje v třísměnném provozu a netýkají se jí další odstávky u výroby roomsterů.

Čtyřdenní pracovní týden zde bude po Novém roce platit do června, týká se však pouze provozu roomsterů. „Zaměstnanci na linkách superbu mají jedinou výluku navíc toho dvanáctého ledna. Superb jinak žádné další odstávky plánované nemá,“ upřesnil Dvořák.

Na první pololetí roku 2009 je tedy projednáno celkem 19 dní výluk. Dvořák si ale netroufá tvrdit, že k nim nepřibudou další. „Vše záleží na tom, jak se budou hýbat trhy, zda bude pokračovat odbyt. Jestli to takhle bude definitivní, nikdo nedokáže říct,“ dodává předseda odborové organizace. Už od předešlých dnů se v Kvasinách připravují linky pro rozjezd předsériové výroby nového terénního modelu Yeti, následovat bude nultá série. Se sériovou výrobou nového vozu chce kvasinská Škodovka začít v květnu příštího roku.