Sochařské práce Kryštofa Kaplana (nar. 1987) charakterizuje obecně velkorysá forma, plasticita realizovaná základními fyzikálními zákonitostmi, obvykle kombinovaná s mechanickou konstrukcí. Některými z objektů poukazuje na parazitní prvky městského prostoru. V jeho nejnovějších pracích se objevuje sklon k organické figurální formě.

Na současné výstavě, jak ostatně naznačuje její název, hrají důležitou úlohu symboly spojené s lidskou postavou. Jejich organická forma je výsledkem charakteristické plasticity vypovídající o živé expresivní síle.

Úvod výstavy tvoří specifické organoidní objekty, kovové konstrukce nesoucí ve vnitřních prostorech plastické tvary. Hlavnímu prostoru galerie dominuje symbolická trojice nadživotní figury – srdce a nástěnného objektu odkazujícího na přítomnost nadosobního vědomí. Sochařské zdůraznění hrudního koše s rozpoznatelnými orgány má symbolický význam. Díky plastickým tvarům z měděného plechu je prostor pro srdce ozvláštněn světelnými odrazy do ohnivě červeného tónu.

Název výstavy připomíná, že právě srdce je tvořeno specifickou tkání spojující vlastnosti svaloviny kosterní i hladké, jež vůlí ovladatelná není. Figura s vyděleným symbolem srdce jako šému současně připomíná legendu o Golemovi zdůrazňující lidskou tvůrčí sílu, ale nesoucí i varovné poselství.

Kryštof Kaplan je kromě výtvarné sféry činný i na hudebním poli. V roce 2008 spoluzaložil kapelu Vložte kočku (mj. nominace na Českého lva v kategorii hudba, 2019) a s bratrem Cyrilem působí v hudební dvojici Kaplan Bros.