Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...

Meteority se zatím před vědci ukrývají

Hradecko - Hledání meteoritů spadlých v květnu je zatím neúspěšné.

12.8.2016

Meteorit spadlý na zem.Foto: Lukáš Shrbený

Uběhlo již téměř čtvrt roku od doby, kdy astronomové zaznamenali pád meteoritů. Ty měly podle odhadů odborníků Akademie věd ČR dopadnout v polích na Hradecku mezi obcemi Sovětice a Čistěves. Objevit tato unikátní poselství z vesmíru se vědečtí pracovníci pokoušeli i za pomocí veřejnosti, kterou se prostřednictvím výzvy snažili do pátrání zapojit.

Dosavadní snaha nalézt úlomky meteoritů však úspěch nepřinesla. Odborníci pátrání ovšem nevzdávají.

Meteority spadlé v květnu se před vědci zatím ukrývají

V květnu vzbudil zájem astronomů pád meteoritů na Hradecku. Přestože nadšení z jejich možného objevu vyburcovalo kromě odborníků i veřejnost, nic se zatím najít nepodařilo.

Vědci však zbraně nesložili. „Plánujeme další hledání až po sklizni. Bohužel se zatím nic nenašlo. Žádná dobrá zpráva to není. Nicméně se může stát, že k objevu dojde i po letech, i když je pravděpodobnost úspěchu menší," uvedl Jiří Borovička z Astronomického ústavu Akademie věd ČR.

Kromě pražských vědeckých kapacit se o nalezení spadlých meteoritů snaží i pracovníci hradecké hvězdárny. Bohužel i oni se zatím z polí vrací z prázdnýma rukama.

„Podnikli jsme minimálně tři výpravy. Předpokládané místo v dané oblasti bylo asi půl kilometru široké a kilometr dlouhé. Nic se najít nepodařilo. Ostatně, nedávno průzkum ztěžovalo i řepkové pole na předpokládaném místě dopadu," okomentovala snahu pracovnice hradecké hvězdárny Lenka Trojanová.

Nic však nevzdávají a do lokality se ještě jednou či dvakrát vydají. Výzva, která prosila o pomoc i laickou veřejnost samozřejmě platí stále. Potřebné kontakty jsou uvedeny na stránkách Astronomickému ústavu Akademie věd v ČR.

Lidé v těchto dnech obrací pravidelně své pohledy k noční obloze. Tu tradičně o srpnových nocích rozsvěcují nitky Perseidy. Nezbývá než si přát, aby jejich přítomnost neosvětlila pouze nebe, ale i zem na Hradecku, kde se ukrývají další „spadlé hvězdy" jejich „květnoví příbuzní".

(pn)

Autor: Redakce

12.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
Ilustrační foto.

Noční jezdec se posilnil alkoholem. Hlídka ho zastavila poblíž domu

Ilustrační foto

Obrat v zápase režíroval Klesl

NAŠI PRVŇÁCI z Montessori základní školy Náchod a ZŠ Zbečník

Náchodsko - Každou středu vám představíme čerstvé prvňáčky z našeho regionu.

TIP LIGA: Vítězem devátého kola je Josef Jirásek

Náchodsko - Suverénním vítězem 9. kola se stal JOSEF JIRÁSEK z Horní Radechové, který zariskoval a to mu vyneslo výborných 16 plusových bodů.

První loupež se povedla, druhá skončila fiaskem. Dostal sedm let

Náchod, Hradec Králové - Sedm let vězení udělil soud 30letému Lukáši Tichému za dvě loupeže u náchodského Kauflandu.

Bílé pláště dnes lékaři neobléknou

Královéhradecko - Praktičtí lékaři dnes budou stávkovat. Chtějí upozornit na málo peněz, které jdou do ambulancí, zavedení elektronických receptů a nadbytečné papírování.