V tuto chvíli probíhají na trase budoucí dálnice přípravné práce, jako například kácení stromů. Na jaře se začne s archeologickým průzkumem. V průběhu letošního roku chce ŘSD získat všechna stavební povolení. Na konci roku 2022 bylo zahájeno výběrové řízení na dodavatele stavby. Během léta budou známé výsledky, kdo dálnici dlouhou 21 kilometrů postaví.

„Harmonogram stavby je plánován na 42 měsíců, dokončení se předpokládá v roce 2027,“ uvedl generální ředitel Mátl. Nejdříve se podle něj začne budovat dálnice od Královce směrem k Trutnovu. „Úsek k hranici je rozdělen na dvě části. První, který bude přímo napojen na polskou S3, bude dlouhý 3 km a jeho výstavba potrvá 18 měsíců. Dokončen by měl být v roce 2025. Druhý, vedoucí do Stříteže u Trutnova, by měl být hotov o 2 roky později,“ upřesnil Mátl. Poláci mají otevřít rychlostní silnici S3 k českým hranicím příští rok.
Ředitel ŘSD Radek Mátl jednal v úterý na radnici v Trutnově se starosty.
Stavba dálnice mezi Trutnovem a Královcem je největší soutěží připravovanou ŘSD za posledních více než deset let, má hodnotu 13 miliard korun. Současně jde o nejnáročnější dálniční stavbu kvůli tunelům a mostním konstrukcím, které na trase vzniknou.
Příští rok ŘSD začne se stavbou silnice v Elektrárenské ulici v Trutnově, která společně s komunikací v Ječné ulici vytvoří obchvat centra Poříčí.

Úterního jednání v Trutnově s ředitelem ŘSD Radkem Mátlem a ředitelem Správy Hradec Králové ŘSD Markem Novotným se účastnili starostové Trutnova, Královce, Bernartic, Zlaté Olešnice a Žacléře. „Starostové těchto obcí se na nás často obraceli, že nemají dostatek informací o průběhu příprav a termínech zahájení a dokončení dálnice. Proto jsem požádal generálního ředitele ŘSD, aby přijel a informoval nás osobně. Myslím si, že i pro něj šlo o zajímavou zpětnou vazbu, co jednotlivé obce trápí, jaké jsou jejich obavy a jaká řešení navrhují,“ vysvětlil starosta Trutnova Michal Rosa, proč k setkání s vedením ŘSD došlo.

Zabývali se například provizorním napojením v Královci nebo přislíbeným omezením tonáže na polské straně. Při jednání se také diskutovalo o dopravním značení na české i polské straně, zásobování stavby, provizorních komunikacích, úsekovém měření radary či kontrolním místě policie, která bude dohlížet na dodržování dopravního značení.
