Klavír Ant. Petrof je zcela novým koncertním nástrojem. Byl navržen a postaven vývojovým oddělením Petrof speciálně pro koncertní sály tak, aby splnil nebo rovnou překonal očekávání i nejnáročnějších pianistů.  Uvedení na trh je plánováno na rok 2014, kdy Petrof oslaví 150. výročí svého vzniku.

Ant. Petrof 275 je vlastně prvním nástrojem vyrobeným pod touto novou značkou. „Svými zvukovými vlastnostmi, kvalitou provedení a výkonem se totiž řadí mezi nástroje nejvyšší třídy, světovou špičku. Pro snadnější rozlišení jsme se rozhodli uvést ho pod značkou Ant. Petrof. Ta odkazuje na historii firmy, naše klavíry v 19. a na počátku 20. století nesly jméno svého zakladatele Antonína Petrofa, což bylo zkracováno právě na Ant. Petrof," uvedl Josef Hanuš z firmy Petrof.

Javor i eben

Délka klavíru je 275 centimetrů, tato velikost se po výpočtech i zkušenostech jeví jako nejlepší pro zvukové vlastnosti nástroje. Podíl ruční práce při výrobě tvoří více než 75 procent. Při práci se dřevem je důležitý cit pro materiál a mnoho operací se strojní výrobou nahradit nedá.

Richard Clayderman
Narodil se 28. prosince 1953 v Paříži. Když mu bylo 12 let, byl přijat na pařížskou konzervatoř. V těch letech mu však onemocněl otec a rodina měla vážné finanční problémy, takže se musel vzdát kariéry pianisty a pracovat jako úředník v bance. Po dvou letech se vrátil jako pianista. Proslavil se po celém světě skladbou Ballade pour Adeline, kterou zkomponoval skladatel Paul de Senneville.
Zdroj: cs.wikipedia.org

Kobylky jsou vyrobené z javoru, černé klávesy z ebenu, rezonanční deska ze speciálního smrkového dřeva, kostra klavíru je potom z pevného a tvrdého buku, aby byl klavír co nejstabilnější.

Rezonanční deska o celkové ploše 2,253 metru čtverečného dává nástroji nebývalý zvukový výkon, který bez problému ozvučí velké koncertní síně.

„Několik pianistů již mělo možnost nástroj vyzkoušet a velmi nás potěšilo, že si okamžitě všimli výjimečnosti tohoto klavíru a nebáli se ho srovnat s nejlepšími světovými nástroji. Naším cílem je, aby si pianisté mohli užívat svou hru a nemuseli se soustředit na klavír. Ten by měl přesně reagovat a umožnit umělci vyjádřit a předat emoce posluchačům. Věříme, že se to podaří i Richardu Clydermanovi," dodal Hanuš.