„V prosinci jsme zaznamenali 1135 telefonátů. Z toho 512 volání s policejní prací vůbec nesouvisely či spadaly do kategorie dětských žertů nebo opileckých blábolení,“ uvedla Eva Prachařová, mluvčí Policie České republiky v Náchodě. Dalším kamenem úrazu je záměna čísel na tísňové linky. Ačkoli jsou dětem vštěpovány už od prvních tříd základní školy, dospělí někdy ani neví, které číslo patří hasičům, záchrance a které právě policii. „Kdyby se něco stalo, tak si prostě jedno vyberu a zavolám. Pokud se netrefím, oni mě už navedou na to správné číslo,“ říká obyvatelka Náchoda, která nechce být jmenována. Jedním z nejrušnějších dnů pro tísňovou linku 158 byl Silvestr. V tento den si však naštěstí většina vtipálků našla jinou zábavu než matení policistů. „Zaznamenali jsme 61 telefonátů, kdy 43 volajících se obrátilo na policii s problémem či oznámením, které bylo v její kompetenci, jen 18 telefonátů tentokrát znamenalo nejapnou legraci nebo si prostě jen někdo spletl tísňovou linku s informačním centrem,“ dodává Eva Prachařová. Ti, kteří si tři základní čísla tísňových linek nedokáží zapamatovat, mohou využít univerzální linku 112.

(Markéta Volfová)