VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Středy doktora Středy: Doma lze vyrobit zdravé müsli i tyčinky

Východní Čechy - V minulém díle našeho pravidelného seriálu o dietách a zdravé výživě jsme se zabývali ovesnými vločkami. Jedná se o velmi zdravou potravinu, která je plná prospěšných živin a vitamínů. Není pouze zdravá, ale také dietní. Je součástí většiny redukčních jídelníčků a připravovat se dá na mnoho způsobů. Z ovesných vloček se vyrábí také müsli.

25.11.2015
SDÍLEJ:

Doktor Leoš Středa.Foto: Michal Horák

Pokud se snažíte udržet štíhlou linii nebo zhubnout, jistě je müsli součástí vašeho jídelníčku. Lze z něj vykouzlit opravdu lahodnou a dietní snídani. V prodejnách potravin je k dostání nepřeberné množství müsli směsí, ne všechny jsou však skutečně dietní a zdravé. Je důležité umět si vybrat tu správnou směs.

Müsli můžeme obecně rozdělit na sypané a pečené. Z dietního hlediska je vhodnější sypané, do kterého se nepřidává žádný cukr navíc. Jedná se pouze o směs ovesných vloček a dalších přísad, kterými jsou například rozinky či jiné sušené ovoce, oříšky, semínka, kokos a další.

Pečené müsli je u většiny lidí oblíbenější pro svou sladkou chuť. Je připravováno v troubě pečením a přidává se do něj sladidlo, buď ve formě medu, či jiného sirupu. Takto připravené müsli již však není příliš dietní a je potřeba ho konzumovat pomálu. Pokud si vyrobíme pečené müsli doma, můžeme si pohlídat množství sladidla a udělat si tak tuto variantu o něco dietnější, než je ta kupovaná.

Domácí müsli

Příprava domácího pečeného müsli je přitom velmi snadná a rychlá. Potřebujeme: 200 g ovesných vloček, 60 g medu, 50 g loupaných mandlí, 50 ml jablečného džusu, 40 g rozinek a 20 g slunečnicových semínek. Veškeré ingredience smícháme v míse. Předehřejeme troubu na 170 stupňů. Na plech dáme pečící papír a na něj rozprostřeme müsli směs. Vložíme do trouby a necháme zapékat asi na 25 minut. Vyndáme, promícháme a necháme vychladnout.

Stejně jednoduše si můžeme doma vyrobit zdravé müsli tyčinky s minimem kalorií. V obchodech je sice k dostání spousta druhů těchto zdravých pochutin, jen málo z nich je však opravdu zdravých. Téměř všechny totiž obsahují přidaný cukr a nekvalitní tuky. Na přípravu domácích müsli tyčinek budeme potřebovat: 250 g ovesných vloček, 50 g nasekaných lískových ořechů, 100 g brusinek, 150 g datlí, 2 banány a ½ jablka. Datle namočíme na několik hodin do vody. Vodu slijeme a datle rozmixujeme společně s banány. Jablko nastrouháme nahrubo. Nyní smícháme všechny ingredience ve velké míse a důkladně napěchujeme do malého pekáče vyloženého pečícím papírem. Pečeme v předehřáté troubě na 170°C po dobu asi 20 minut. Necháme ve formě vychladnout a ztuhnout. Poté vyklopíme a krájíme na tyčinky. Pokud hned nezmizí, uchováváme je v ledničce.

Autor: Redakce

25.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Klára Dostálová

S prezidentem si Dostálová rozumí. Oba chtějí investovat

Ilustrační foto.

Šachisté Náchoda střety se soupeři z Jaroměře nezvládli

Nehody, zranění chodci i cyklista

Náchodsko - Kluzké a mokré silnice byly v pátek zrádné. Policisté vyjeli k minimálně sedmi nehodám a kromě toho byli přivoláni k více než desítce dalších drobných kolizí.

Dvě krátké partie čerstvého šedesátníka

Náchodsko - Známý šachista Jan Kuneš, v civilním povolání učitel cizích jazyků - angličtiny a němčiny, oslavil o minulém víkendu životní jubileum - 60 let.

Zvířátka mají také Vánoce

Jaroměř - Český svaz ochránců přírody Jaro Jaroměř v sobotu od 13 hodin pořádá v Záchranné stanici pro hendikepovaná zvířata „Vánoce pro zvířátka“.

AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Ze všech zimních nástrah na motoristy (a vlastně obecně na všechny), je jednou z nejhorších takzvaný „černý led“. Ten je totiž skoro nerozpoznatelný, ale strašlivě kluzký, což může způsobit velkou spoustu nemilých situací. Znáte taková ta videa, kdy se auta se zabržděnými koly nekontrolovaně kloužou jako saně? Tak přesně to umí černý led.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT