Seriál znevažuje město Most

ANO Každý ví, že Most má spoustu problémů. Seriál ho ovšem ukazuje jako město, kde je zločin normou a obyvatelé jsou bez výjimky tupí není tu kladný hrdina ani jeho náznak. Tvůrci se přiznávají ke skutečným místům, jako je restaurace Severka. Ta je tady sídlem ubohosti. Postavičky, které tam vysedávají jsou možná směšné. Divák se však nesměje vtipům ale spíše jejich hlouposti, primitivnosti a sobectví.

NE Most je podle místních v hodnocení seriálu rozdělen přibližně na půl. Mnozí ho však považují za sice nejednoznačnou, leč skvělou propagaci pro město. Hláška „dycky Most“ se stává pořekadlem. Radnice už vydává na téma seriálu plakety a chystá další propagační předměty. Fiktivní organizace Snědá tíseň se stala hitem sociálních sítí. 

Nahrává protiromským stereotypům

ANO Romové jsou vykresleni jako primitivní lidé se zločineckými a násilnickými sklony. Mluví hrubě, žijí ve vybydlených bytech. Aktivista David Tišer napsal: „Vždyť je to snůška předsudků a stereotypů. Opravdu zamrazí, když si uvědomíte, že každý v tom seriálu má vyšší IQ než Romové.“ Na první pohled jsou skutečně Romové velice podobní nálepkám a karikaturám, které jsou oblíbené jak mezi rasisty, tak mezi lidmi, kterým se romské zvyky nelíbí.

NE Neromantický pohled na Romy je osvobodivý. Jeden „ultra“ server to odhalil, když napsal, že autoři seriálu jsou převlečení sluníčkáři. Řadě mosteckých Romů dílo nevadí a baví je. Renata Berkyová to
bere jako nadsázku: „ráda se zasměju stereotypům“, říká. Zdeněk Godla, který hraje romského popeláře Frantu, se stal v Chánově idolem. Oblibě se těší i další herci-neherci. Navíc se proslýchá, že celá série bude mít skoro „politicky korektní“ vyznění.

Vulgarity a sexuální narážky poškozují děti

ANO Česká televize porušuje zákon, který zakazuje vysílat pořady s vulgárním obsahem před dvaadvacátou hodinou. V zájmu sledovanosti si se zákonem hlavu nedělala. Nebylo to poprvé a jistě ne naposled. A není jedinou televizí, která normu porušuje. Slova, která se používají v seriálu, samozřejmě nejde citovat, leda popsat příměrem: Něco takového říká pan prezident, když mluví o dívčích hudebních skupinách. Rozhodně však v tomto případě je sprostot víc, než je pro umělecký záměr nutné.

NE Zákon o vulgaritách je zastaralý. Internet nabízí v každou denní i noční hodinu filmy, kde slušné slovo takřka neslyšíš. Chránit děti před silnými výrazy je v dnešní době už více než směšné. Hrubá mluva je v Mostu! autentická, nic není přehnáno. Takhle dnes nemluví jen hospodští povaleči a nevzdělanci, kteří jsou hlavními hrdiny seriálu, nýbrž mnohdy docenti a profesoři, slavní sportovci či pokrytečtí novináři, kteří soudí televizi. Jsme sprostí a Most! to konstatuje.

Uráží lidskou důstojnost

ANO Možná to byl autorský záměr, možná jen nechtěné vyznění. Divák se cítí trapně a dotčeně, kdy musí koukat na figurky tupých lidí, kteří dělají jen trapné věci. Legrace to může být jen pro toho, kdo už rezignoval na veškeré hodnoty. Ve světě běží mnohem drsnější satiry se silnějším výrazivem. Žádná však nedělá z lidí stádo volů.

NE Každá dobrá satira je založena na tom, že dotahuje realitu ad absurdum. Lidi v Mostě jsou svérázní, žijí svérázně. Soužití bílých s ne bílými je leckdy na hraně. Autoři to dokázali patřičně nafouknout. Je to určitá katarze, když vidíme svou ubohost pod drobnohledem. A určitě to není jen o obyvatelích Mostu.