„Právě takové plovoucí hračky a nadlehčovací pomůcky udělaly ve výuce plavání batolat a dětí malou revoluci,“ říká Nováková, která se již více než deset roků věnuje tomuto modernímu sportovně – didaktickému fenoménu.


Plavání dětí je v současné době systémem s velmi dobře propracovanou metodikou. Děti se mohou seznámit s vodou ještě v domácím prostředí od ukončeného třetího měsíce věku. Jakmile dovrší šestý měsíc života, nahrazují domácí vany bazény. „Hodně rodičů se zpočátku domnívá, že smyslem těchto plaveckých lekcí je naučit děti co nejdříve plavat. Není to však pravda. Plavání dětí předškolního věku má zejména harmonizovat jejich rozvoj po stránce somatické a psychické. Děti, které pravidelně plavou, jsou klidnější, otužilejší a mají lepší imunitní systém. Zlepšuje se činnost srdce a plic,“ uvedla Nováková. Podle ní je o plavání rodičů s dětmi značný zájem. „Myslím si, že tento pozitivní trend bude i nadále pokračovat,“ dodala instruktorka.