Češi tvoří podle Biedronky nejpočetnější skupinu ze všech zahraničních zákazníků. Polský řetězec při analýze vychází z registračních údajů karty Moje Biedronka, program aktivně využívá 16 milionů lidí. „Z toho 180 tisíc považujeme za české zákazníky,“ uvedl pro Deník manažer komunikace obchodního řetězce Jan Kołodyński. S tím, že národnost určují podle telefonní předvolby přidělené věrnostní kartě.
Jak dodal, v meziročním srovnání k letošnímu únoru to znamenalo zhruba dvanáctinásobný nárůst počtu českých zákazníků, kteří se zaregistrovali do tohoto věrnostního programu.
Češi se mohou zapojit do programu od podzimu 2021.
Mezi nejžádanější produkty Čechů podle dat řetězce patří olej Wyborny, máslo Osełka, těstoviny Dobrusia a žluté sýry Światowid. „Čeští zákazníci preferují velká balení, například třílitrové jablečné šťávy. Oceňují také uzeniny naší vlastní značky Kraina Wędlin,“ dodal Kołodyński.
Nakupující ze Slovenska v příhraničních prodejnách Biedronka nejčastěji vybírali mléko (42 procent zákazníků), banány (41 procent), máslo (36 procent), řízky z kuřecích prsou (28 procent), vejce (25 procent) a šunku v konzervě (22 procent).
Slovensko, nebo Rumunsko?
Jak už Deník informoval, obchodní síť s beruškou v logu pokukuje po expanzi právě na slovenský trh. „Zvažujeme vstup do další země, kterou by mohlo být Slovensko nebo Rumunsko. Jsme ve fázi podrobného průzkumu trhu a analýzy,“ upřesnil pro Deník ředitel komunikace a rozvoje společnosti Arkadiusz Mierzwa.
Věrnostní program využilo již téměř 36 tisíc Slováků. V meziročním srovnání údajů k letošnímu březnu sleduje řetězec více než čtyřnásobný nárůst počtu slovenských zákazníků.
Obchodní síť eviduje také nakupující z Německa či Ukrajiny. „Předpokládáme, že mnoho občanů Ukrajiny používá polská telefonní čísla z důvodu delšího pobytu v Polsku,“ poznamenal Kołodyński.