V praxi to znamená, že od 1. srpna kraj přestane dotovat některé autobusové linky především na Jaroměřsku. Společnost Orlobus, která s návrhem nesouhlasí, není sama schopna financovat všechny zrušené linky. „Pokusíme se s krajem ještě jednat, ale neočekáváme příliš pozitivní výsledky. Některé linky jsou nezbytné a je smutné, že společnost Oredo nezná potřeby zdejších občanů a škol,“ říká Martin Prouza, dopravní ředitel Orlobusu.


Denis Sitora, zástupce Oreda, však s tímto tvrzením naprosto nesouhlasí. „Zrušili jsme některé linky, které jely souběžně nebo jsme zkrátili časové intervaly u autobusů, které převážely kolem čtyř lidí. Racionalizační opatření se tak nedotknou téměř žádných cestujících. Jsme plně v kontaktu se všemi samosprávami a jsme připraveni případné problémy řešit. Doposud nás však žádná obec v této věci nekontaktovala. Společnost Orlobus může spoje, jež budou vyřazeny z dotace, bez obav zrušit,“ vysvětluje Sitora z Oreda.


Jedná se například o trasy Jaroměř – Chvalkovice – Náchod nebo trasa z Náchoda do Hradce Králové, která vede přes Nové Město nad Metují.

(Markéta Volfová)