Když koncem března vyzváněl Lence Hlaváčkové z Hejtmánkovic telefon, tak ještě netušila, že se začíná rodit spolupráce, jejíž výsledek uvidí miliony lidí. Z druhého konce spojení se ozval hlas zástupkyně organizačního týmu MS v ledním hokeji. „Během hovoru vyšlo najevo, že mají zájem, abychom oblékly hostesky, které budou po zápase na ledě u ocenění nejlepších hráčů utkání," říká polovička týmu Laiva, které tvoří tvůrčí duo Lenka Hlaváčková a Ivana Hanušová. S odstupem a s úsměvem přiznává, že zpočátku si ani neuvědomila, o jak významnou událost se jedná. „I když jsem věděla, že se bude u nás hrát hokejové mistrovství světa, tak jsem nějak přeslechla začátek telefonátu a myslela, že chtějí sukni pro hostesky třeba na zápas Litvínov s Kladnem," popisuje, že by ji ani ve snu nenapadlo, aby organizátoři tak významného sportovního podniku oslovili malou firmu z Broumovska.

Když se ujistila, že opravdu komunikuje s pořadatelským týmem MS, tak na jejich poptávku přikývla. „Chtěly jsme vědět, jakou mají představu. Čekala jsem, že nám pošlou fotografie sukní z nějakého renomovaného a známého módního domu, že si nás spletli, ale opravdu poslali naší tvorbu, a že vědí, co chtějí," říká, a doplňuje, že se pořadatelé mistrovství o tvorbě Laivy dozvěděli nepřímo prostřednictvím české první dámy, která si byla na začátku roku v Hejtmánkovicích také vybrat sukni a už s ní ve společnosti sklízela úspěch. „Někde viděli, že naši sukni nosí i paní Pavlová, a to v nich zřejmě vzbudilo důvěru i k tak malé firmě, jako jsme my," těší Lenku Hlaváčkovou další signál stoupajícího kreditu firemních výrobků.

Zadání bylo jasné - červená elegantní sukně, která bude dominující barvou trikolorového outfitu hostesek. „Doporučili jsme nějaké materiály, ale byly jsme limitovaní barevnou škálou trikolory, které jsme se museli držet v těchto mantinelech. Dodaly jsme několik návrhů, nacenily zakázku a pak jsme se společně s objednavatelem dohodli na finálním návrhu," popisuje Lenka Hlaváčková, že rozhodující slovo měl samozřejmě zákazník.

Deset sukní z českého brokátu

Laiva šla cestou jednoduchosti a čisté krásy, která měla být nepřehlédnutelná ve změti nápisů a křiklavých reklam na ledové ploše při závěrečných ceremoniálech. Čas zahájení šampionátu se už ale kvapem blížil. „Zabraly jsme a někdy na konci dubna jsme dodaly deset identických modelů v několika velikostech," dodává, že na deset sukní (pět jich putovalo do Ostravy a pět do Prahy) se spotřebovalo téměř 20 metrů materiálu.

Laiva většinou šije sukně z materiálu místního výrobce Veba Broumov, ale tentokrát byl použit český brokát z rýmařovské Hedvy. Přestože opasky vypadaly na televizních obrazovkách spíš purpurově, tak byly modro-červené, aby s elegantním bílým body a modrými lodičkami ladily do barev české trikolory. Odraz nedělní zlaté hokejové tečky, tak částečně dopadl i textilačky z Broumova. „Lepší premiéru na mistrovství jsme si nemohly přát. Laiva je láska, láva a energie - v každém doteku i myšlence. Věříme, že našim hokejistům opravdu přinesla štěstí. Kluci, díky. Byla to krasojízda," ohlédla se za úspěšným šampionátem Lenka Hlaváčková.