IVAN ČEŠKA, vedoucí správy objektu, Státní zámek Ratibořice
Tento způsob prodeje považuji za neetický. Sám jsem byl již několikrát atakován v rámci různých anket, podle zřejmě náhodně vybraného mého telefonního čísla. Ve vztahu k důchodcům je to přímo nemravné. Těm některým „známým" obchodním společnostem jsem proto dokonce odmítl i rezervovat prohlídky zámku pro „nebohé" oběti takových obchodů, abych se nepřipojoval do této „mašinérie" a nekompromitoval památkový objekt, který je národní kulturní památkou.

OLGA MERTLÍKOVÁ, ředitelka Městského muzea v Jaroměři
Tyto akce a sprosté využívání slabosti klientů považuji za hyenismus. Cestu k nápravě vidím v pravidelném masírování veřejnosti prostřednictvím médií jako je televize. Děti seniorů by si měly dát práci a se svými rodiči na tohle téma nejednou hovořit a varovat je. Mnohdy jsou to však oni, kteří splácí řadu půjček, na jejichž zaplacení nemají. Pak se spoléhají na své rodiče, že pomohou. Nepoučitelnost a hloupost se jen tak nedají vymýtit.

PETR LANDR, ředitel Regionálního muzea v Náchodě
Senioři jsou zvláštní sociální skupinou. Jsou to lidé, kteří většinu svého života prožili v jiném režimu, či spíše režimech a změny spojené s dnešní dobou jim mohou přinášet řadu problémů. Jak mají žít v době, která jim často nedává smysl? Zároveň to jsou většinou lidé, kteří jsou závislí jen na důchodovém systému a jsou nuceni daleko aktivněji než my ostatní sledovat nejrůznější slevy. Řada takových akcí se však jako sleva jen tváří. A další věc, v dnešní době, i když se posouvá doba odchodu do důchodu, tak v něm senioři prožijí neobvykle dlouhou dobu. Daleko více než práce jim však chybí sociální kontakt. Předváděcí akce, které nabízejí slevu i chybějící sociální kontakt, jsou neodolatelným lákadlem. Škoda, že se najde vždy hodně lidí, kteří toho chtějí zneužít.