Potvrzují to už volební slogany dvou hlavních protivníků – ČSSD a ODS. Doplňují se. „Jistota,“ zní motto kampaně sociálních demokratů. „Řešení místo strašení“, odpovídají jim demokraté občanští.

Současný europoslanec a bývalý primátor Hradce Králové Oldřich Vlasák (ODS) rozjel kampaň se svým osobním sportovním sloganem „Za naše barvy v Evropě” už v pondělí, sociální demokraté se přidávají dnes. Lídr jejich kandidátky Jiří Havel stihne objet v oranžovém eurotrucku během dneška celý Královéhradecký kraj. Začne v 10 hodin mítinkem v Náchodě, pokračuje v Trutnově, Jičíně a v 16 hodin končí v Hradci.

Na ekonomickou krizi reagují také komunisté. „Modrá šance krizi prohlubuje, oranžová naděje ji neřeší,“ vymezují se komunisté proti ČSSD a ODS. Ambiciózní jsou také lidovci, SNK–Evropští demokraté nebo subjekt s podobným názvem – Evropská demokratická strana.

Podle politoložky Evy Lebedové se tak opakuje situace z minulých eurovoleb. „Pro voliče jsou domácí témata atraktivnější, evropským záležitostem příliš nerozumějí. Politici je tak mohou lépe vyburcovat k volební účasti,“ míní Lebedová.

To se jim ale před pěti lety přesto nepovedlo. Volební účast tehdy dosáhla v kraji sotva 30 procent. Jedni z mála, kdo se v kampani obracejí k Bruselu, a ne k domácím problémům, jsou například představitelé SNK–ED. „Přestaňme malovat evropského čerta na zeď,“ vyzývá jejich slogan.