Po ploše náměstí se opět pohybuje těžká technika. „Práce na náměstí byly v prosinci asi na týden přerušeny. Důvodem bylo omezené používání velkých stavebních strojů. Příčinou bylo velké množství vody v prostoru staveniště, která se držela na povrchu,“ uvedla Michaela Kajnarová z odboru majetek MěÚ.

Nynější práce dodavatelské firmy jsou zaměřeny výměnu zeminy podloží, opravy vodovodů a kanalizace a přípravné práce pro pokládku kabelů veřejného osvětlení. Kromě toho se zpracovávají statické posudky na jednotlivé budovy náměstí, aby došlo ke zmírnění či úplnému odstranění stavbou vyvolaných negativních vlivů.

Jak uvedla v Hronovských listech starostka Hana Nedvědová, obracejí se občané města na radnici s častými dotazy souvisejícími s rekonstrukcí náměstí, na které odpovídá architekt David Chmelař. Jedním z tazatelů se například ptal, proč se celé náměstí rozkopalo už v říjnu minulého roku a ne v únoru, jak bylo původně plánováno. Podle architekta Chmelaře měla být druhá etapa rekonstrukce skutečně zahájena až v únoru. Po kontrolních dnech však vyšly najevo nové skutečnosti. „Otazníkem pro nás byl zatrubený potok. Nově jsme zjistili, že kanalizační stavba vedoucí z budovy divadla je velmi poškozená a je nutné ji opravit. Dalším důvodem je přizpůsobení objemů prací klimatickým podmínkám regionu ve vztahu harmonogramu dokončení celé stavby,“ vysvětlil architekt stavby. Motoristé by měli také vědět, že kvůli rekonstrukci náměstí dojde na jaře letošního roku k plánované celkové uzavírce komunikace Hronov – Žabokrky.

Architekt Chmelař mimo to upozornil, že v nové podobě náměstí bude 51 parkovacích míst přímo na náměstí, dále 11 u radnice, 22 u Pizzerie a 18 v ulici mezi školou a divadlem. Další možnosti parkování budou v přilehlých ulicích. „Chceme ale, aby se do oblasti náměstí opět vrátila poklidná atmosféra charakteristická pro jiná centra měst a vybízející k procházkám, ale nabízející i dostatečný prostor pro aktivity, které je nutné obsloužit automobilem,“ odpovídá architekt David Chmelař.