Evergreenem už byla každoroční účast náchodského pivovaru Primátor, který však se svým zlatavým mokem tentokrát zůstane doma. „Je to trochu škoda. Své asi sehrála skutečnost, že kolem pivovaru v souvislosti s jeho prodejem bylo trochu rušno. Do budoucna bychom tuto tradici ale rádi obnovili. Letos budeme návštěvníky lákat zejména na turismus a ne na pivo,“ řekla Deníku Martina Tauchmanová, pracovnice Svazu cestovního ruchu Branka v Náchodě.

Podle ní bude letos expozice menší a bude také méně pultíků. „Prezentovat budeme Kladské pomezí především jako celek,“ uvedla. Účastníci vezou do Brna nové propagační materiály s novým logem. Součástí nabídky pro návštěvníky veletrhu budou tematické skládačky s volnočasovými aktivitami, se zajímavostmi pro rodiny s dětmi, kulturními památkami či sportovním vyžitím.

Chybět nebudou ani aktuální katalog ubytování v novém designu a cyklomapy. Dominantou celé expozice bude stejně jako vloni motiv Sněžky. Dobrou tradicí je rovněž každoroční střídání měst, které mají nad výstavním prostorem patronát a připravují doprovodný program.

Doprovodný program letos uspořádá Jaroměř a bude zaměřen na vojenskou historii. Návštěvníci se tedy mohou těšit i na dobové uniformy. Stánek doplní na pódiu svým uměním kouzelníci z Muzea magie v Jaroměři.

„Máme také připravenou obvyklou anketu pro návštěvníky veletrhu. Ti mohou získat nějaké drobnosti z Kladského pomezí nebo volný vstup do Městského muzea v Jaroměři,“ upozornila Tauchmanová.

Od veletrhu Regiontour si zástupci Kladského pomezí slibují, že nové materiály zaujmou. „Chceme dokázat, že jsme schopni nabídnout celé Kladské pomezí. Doufáme, že se nám podaří zacílit více na rodiny s dětmi a přitáhnout je do našeho regionu,“ dodala pracovnice Branky.

(Hynek Šnajdar)