Stavba, jejíž zhotovení rozhodně nebude jednoduché s ohledem na dopravní omezení, potrvá do konce listopadu letošního roku. „Už dnes víme, že se vše neobejde bez řady komplikací, mnohokrát jsem na to osobně upozorňoval. Ani stanovení objízdných tras se neobešlo bez vášnivé diskuze. Věřím však, že výsledek bude stát za to", uvedl starosta Náchoda Jan Birke.

Do konce října bude v místě stavby obousměrný provoz. Pro každý směr jízdy po ulici Polské bude sloužit jeden jízdní pruh. Poté bude do konce listopadu provoz jednosměrný. Pověření pracovníci ho budou řídit kyvadlově, a to v době od 6 do 18 hodin. V noci se pojede podle semaforů.

Po celou dobu rekonstrukce bude ulice Kapitána Jaroše uzavřená jak od ulice Kladské, tak od ulice 1. Máje. Nebude tedy možné odbočit z ulice Polské na přilehlý železniční přejezd ani k dopravnímu hřišti. Vjezd do nákupní zóny bude z ulice Polské pouze odbočovacím pruhem ve směru od Náchoda nebo od dopravního hřiště. Výjezd pak bude možný pouze do ulice Kapitána Jaroše a následně ulicí 1. Máje.

I přes cedule s upozorněním vjížděli včera ráno mnozí řidiči do ulice Kapitána Jaroše v domnění, že křižovatkou ještě projedou. Před železničním přejezdem se však museli otočit a vrátit se zpět do ulice Kladské.

„Nově navržená křižovatka počítá i s úpravou přilehlých chodníků a zřízením nových, úpravy se dočká i veřejné osvětlení a přechod pro chodce", upřesnil starosta Náchoda Jan Birke. Stavba přijde na 8,6 milionu korun bez daně z přidané hodnoty.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Správy Královéhradeckého kraje zajistí potřebné dopravní značení. „To bude mimo jiné informovat řidiče již při průjezdu Jaroměří, že v Náchodě probíhají stavební práce na silnici I/33. Řidiči se tak budou moci včas rozhodnout, jak se místu vyhnout," informoval Marek Novotný z ŘSD Hradec Králové.

Zvýšenou kontrolu v místech stavby plánují i policisté dopravní služby a policisté pořádkových jednotek. „Řidičům, kteří se v Náchodě nevyznají, nebo zabloudí, budeme nápomocni," uvedla mluvčí náchodské policie Eva Prachařová. Dodala, že pro zachování maximální bezpečnosti všech účastníků silničního provozu, tedy jak řidičů motorových, nemotorových vozidel i chodců, žádají o respektování značení a pokynů pracovníků stavby. „Stavba probíhá v místech s poměrně velkým provozem, je proto nutná vzájemná tolerance a ohleduplnost všech," zdůraznila mluvčí.

Oproti původně plánované podobě bude kruhový objezd nakonec trochu jiný. Prstenec bude mít jiný tvar s příznivějšími tvary křivek drah. To proto, aby byl umožněn co nejplynulejší průjezd na hlavní silnici, ale zároveň aby byly splněny všechny požadavky města s ohledem na všechny další účastníky provozu včetně bezpečí chodců.

Kruhové objezdy řeší náchodská radnice spolu s ŘSD a ministerstvem dopravy už tři roky. Jednalo se o tom, jak mají vypadat, pak se zase čekalo na peníze. Do toho přicházely výměny ministrů dopravy, které vše vždy zpozdily.

Poté, co začne stavba kruhového objezdu v Bělovsi, dojde ještě během podzimu k zahájení stavby kruhového objezdu také u hotelu Itálie. Stavba naváže na nově budovaný autobusový terminál u vlakového nádraží. Kruhový objezd se má rozšiřovat a vybuduje se i zcela nové napojení na nádraží. Dojde také k obnově silnice I/14 směrem na Červený Kostelec.