Podle Jaroslava Škopa, který zde na celou expozici dohlíží, se návštěvnost oproti loňským letním prázdninovým měsícům zvedla o 90 procent.

Lákají i cizince

„Kromě Čechů jsme už tady měli Holanďany, Španělé, Angličany, Němce, Poláky, Slováky a Maďary. Mezi turisty, kteří sem zavítají, jdou hodně na odbyt i stavebnice a pohledy s merkurem, které zde prodáváme,“ sdělil nám Jaroslav Škop.


Valná většina všech návštěvníků si merkurové exponáty velmi pochvaluje. Mezi ně patří i Libuše Geldnerová z Hradce Králové, která dorazila do muzea s vnučkami Marií a Růženkou Pluhařovými. „Jsme tu poprvé. Je to tady moc hezké. Nejvíce se nám líbí asi Ocelové město,“ nechala se slyšet Geldnerová. Také rodina Pinkasových z Chotěbuzu u Českého Těšína byla po prohlídce nadšena. Nejvíce si zde prý pohrál tatínek, který se vrátil do dětských let.

Muzeum hledají

Každý druhý turista však má k muzeu i připomínku, a to, proč je na něj tak špatná reklama. „Chtělo by to více péče o propagaci. Chybí poutače a směrovky,“ upozorňují návštěvníci z Břeclavi. A mají pravdu. Nejedni zájemci o prohlídku totiž často po městě bloudí a ptají se, kdeže sídlí ta budova, ve které se muzeum nachází.


Podle předsedy správní rady obecně prospěšné společnosti Mekur Radko Kříže by se tabule, které budou upozorňovat na existenci muzea, měly objevit v Náchodě a na Dobrošově. Co se týče Police, tak i zde se prý letos jeden ukazatel nainstaluje.