„Tuto povinnost města Náchoda nechápu tak, že bychom žádali od ředitelů našich základních škol nějakou uniformitu a nevnímali specifika, která jednotlivé školy mají."

Podle jeho názoru mohou specifika škol vycházet třeba z jejich velikosti či umís-tění v lokalitě města. Determinuje je i doba, kdy byla vybudována.

„Postupně bych chtěl osobně navštívit všechna školská zařízení v Náchodě, jejichž zřizovatelem je město, abych s jejich vedením diskutoval aktuální potřeby, rozpoznal pozitivní individualizaci jednotlivých škol v kontextu již zmíněné základní povinnosti zřizova-tele, tedy zajištění rovných podmínek pro výchovu a vzdělávání všech dětí ve městě, bez ohledu na konkrétní školu," přibližuje své plány pro nejbližší období místostarosta Brát.

Miroslav Brát již v tomto ohledu stihl od svého zvolení místostarostou Náchoda navštívil dvě základní školy: na Plhově a ZŠ T.G.M. Obě podle něho nabízejí rov- né podmínky pro výchovu a vzdělávání, dobře také využívají i specifika svých objektů i lokality. „Cílem nabídky školství ve městě by měla určitě být jednota v rozmanitosti, abych se obrazně vyjádřil. Jen věřím, že můj stanovený cíl náchodské školství jako jednota v rozmanitosti nebude terčem kritiky z Bruselu. Proč? Jednota v rozmanitosti je totiž oficiálním mottem Evropské unie," uzavírá Brát.