Na non stop linku tísňového volání 158 (ilustrační snímek Deníku) tak volalo v průměru více než 39 lidí denně. „Z tohoto velkého počtu považují muži zákona přibližně polovinu, tedy 7866 telefonátů, jako využitelná volání. Mohli při nich lidem pomoci nebo poradit,“ uvádí mluvčí náchodské policie Jana Pecoldová, a dodává, že občané si prostřednictvím linky 158 volali policii k dopravním nehodám, k občanským neshodám či ke krádežím.

Naopak 6523 telefonátů z loňského roku považují za volání nevyužitelná.

„Někdy se volající spletli, někdy však zkoušeli trpělivost službu konajících policistů. Vzhledem k tomu, že je linka 158 linkou bezplatnou, kromě opilců, bláznů či otravů, zkoušely volat i děti školou povinné,“ mají policisté zkušenosti se zbytečnými hovory, kterými volající naprosto nezodpovědně blokovaly tísňovou linku jiným lidem v nouzi.

„Než policista vyhodnotí, že si někdo jen dělá legraci nebo je zkouší, musí volajícího vyslechnout, pak teprve může konat. Nutno však dodat, že například neodbytným vtipálkům mohou službu konající policisté nechat až na 24 hodin zablokovat jejich mobil nebo je vyhledat přímo na místě telefonátu v budce,ů varuje případné „vtipálky“ Jana Pecoldová.