„Jsem ráda, že prostor, který byl původně určen pro automobily, nyní slouží k takovým krásným výstavám," pochvalovala si ředitelka knihovny Ivana Votavová, která doufá, že podobné expozice budou pokračovat i v budoucnu.
Velkoformátové snímky nabízejí nejen nevšední podívanou, ale také pestrý žánrový záběr jednotlivých autorů. Na krásné ženy se zaměřili Tereza z Davle, náchodský mistr aktů Miroslav Kolátor nebo Miloš Vojíř se svým dynamickým aktem. Mezi výrazné snímky, které jsou znakem imaginace a skvělého oka, patří fragment schodiště s okenním průzorem na ulici, po níž kráčí dvojice chodců od Romana Vondrouše.
Působivé je také černobílé půdní zátiší s retro kočárkem Jaroslavy Tomanové či zajímavá abstraktní kompozice Jana Pohorského. Na strukturu zdi vytvářející jakousi postavu vsadil Pavel Berák, dlouhovlasého do půl těla vysvlečeného mladého muže s maskou vytvořila Kateřina Zahradníčková, zatímco náchodský autor Petr Šulc zaměřil objektiv fotoaparátu na hřbitov s dřevěným kostelíkem a funerální plastiku. Umělci se tedy soustředili na postavy, detaily, portréty, komponované celky, rozmanitá zákoutí interiérů i exteriérů.
Projekt Zeď vznikl díky všímavosti člena náchodského fotoklubu Petra Šulce. Ten zaregistroval, že jednotlivé prvky tvořící protilehlé zdi jsou vzájemně přesazeny a díla bylo možné umístit do vzniklých mezer, které tvořily rámy fotografií. „Bohužel byl tady instalován závěsný systém a tím byl potlačen původní nápad. Neutrpěla tím ale kvalita vystavených snímků," řekl fotograf Roman Unger, který připomenul historii domu, kde sídlí knihovna.
Hynek Šnajdar