A také jednou z nejdiskutovanějších. Zatímco některým se jeho podoba zcela nelíbila kvůli tomu, že pod stříškami stejně profukuje, jiní upozorňovali, že autobusy v některých místech nemohly u nástupiště kvůli příliš vysokým obrubníkům otevřít dveře.

I přes výhrady některých cestujících nyní stavba získala prestižní ocenění v rámci soutěže Česká dopravní stavba/ technologie/ inovace roku 2014. Náchodské autobusové nádraží bylo oceněno v kategorii stavba, navíc získalo ještě další ocenění, a to Cenu svazu dopravy. Letošního ročníku se účastnilo rekordních 46 přihlášených. Ve třech kategoriích (stavba, technologie, inovace) bylo nakonec uděleno celkem sedm titulů.

„Jsme nesmírně hrdí, že se symbolicky téměř po roce od slavnostního otevření a předání autobusového nádraží veřejnosti dostalo této stavbě takového ocenění a uznání i odborníků. 4. července to bude přesně rok od zahájení provozu nového moderního terminálu, který je dnes chloubou celého Náchoda a titul si určitě zasloužil," komentoval starosta Náchoda Jan Birke.

Stavba autobusového nádraží v Náchodě bude ještě usilovat o ocenění Stavba roku v rámci Královéhradeckého kraje.

„Pevně věříme, že i tady bude k nepřehlédnutí," uvedl Petr Křenek, zástupce společnosti, která autobusové nádraží stavěla. A k samotné stavbě doplnil: „Stavba nádraží, která nyní v Náchodě stojí, je z našeho stavařského pohledu doslova zázrak. Podařilo se totiž zrealizovat myšlenku, kterou do projektu vložil architekt a na místě původního nádraží dnes stojí krásná stavba, která dobře slouží svému účelu."

Stavbu do soutěže přihlásil právě její zhotovitel. Jeho zástupci ocenění v Praze na slavnostním vyhlášení přebírali spolu s projektantem Alešem Krtičkou z náchodského Atelieru Tsunami, který nádraží projektoval. Následně ocenění na náchodské radnici předali starostovi města Janu Birke a místostarostovi Tomáši Šubertovi.

Soutěž, v rámci které bylo nádraží oceněno, byla vypsána Ministerstvem dopravy ČR už po dvanácté. Jejím cílem je profesionální prezentace českého dopravního stavitelství a inženýrské profese laické i odborné veřejnosti. Do soutěže mohly být přihlášeny dopravní stavby, úseky dopravních staveb, samostatné objekty nebo technologie a inovace, které se v této soutěži od roku 2008 dosud neprezentovaly a byly zkolaudovány nebo uvedeny do provozu do konce loňského roku.