Okolo čtyřiceti procent prodaného piva se vyvezlo mimo země Evropské unie do takzvaných třetích zemí, zhruba 20 procent prodeje zajistili noví zákazníci.

„Nejvyšší nárůst zaznamenává svrchně kvašený pšeničný Primátor Weizenbier, který se od loňského podzimu pyšní titulem „Nejlepší pivo světa". Díky ocenění, které získal na soutěži World Beer Awards v Londýně se nám podařilo dostat na nové zahraniční trhy a vítězství nám také napomáhá k uzavírání nových kontraktů," uvedla exportní manažerka Romana Jansová.

Podle Jansové jsou novými trhy pro pivovar jak evropské země jakými jsou Bulharsko a Rumunsko, tak i asijské destinace jako Thajsko, Čína nebo Indonésie.

„Z celkového objemu se do zahraničí vyváží nejvíce světlý ležák Primátor Premium, výčepní pivo Primátor Světlý a už zmiňovaný Primátor Weizenbier. Zvyšuje se podíl v lahvích, ale více jak polovinu piva vyvážíme do zahraničí v sudech.Úspěšné výsledky nejsou jen zásluhou získaných nových vývozních míst, ale rostou nám také objemy u tradičních zákazníků v rámci Evropské unie, například v Polsku, ve Francii a v Maďarsku," dodala Romana Jansová.

Náchodský pivovar přitom své pivo za hranice vlasti vyváží už hezkou řádku let. Pro porovnání, jak se vývoz za poslední roky vyvíjí, postačí dvě čísla. Na přelomu tisíciletí se exportní výstav pohyboval okolo 6 000 hektolitrů, v současné době již dosahuje 30 000 hektolitrů piva ročně.