Linka z Hradce Králové do Adršpachu a na Pomezní boudy byla vytížená o několik procent více než v loňském roce. Přepravila více než sedm tisíc cestujících. Nárůst byl zaznamenán také v počtu přepravených kol.

Naopak linka na trase Náchod Karlov Vambeřice, která vozila návštěvníky do srdce Stolových hor v Polsku, byla méně vytížená než v loňském roce.

Tato služba, kterou koordinuje destinační společnost Branka, o.p.s., slouží místním obyvatelům ale zároveň i turistům jako zpestření jejich pobytu.

„Výhodou této služby je, že zájemci mohou podniknout krásný výlet, aniž by použili auto. Jednoduše se dostanou do turisticky nejpřitažlivějších míst v regionu, a pak na kole nebo pěšky zpátky domů," popsala ředitelka Branky Markéta Venclová.

POLSKÁ KONKURENCE UBRALA CESTUJÍCÍ

Jednatel firmy CDS, která tuto službu zajišťuje, Robert Patzelt vysvětluje: „Největší pokles byl způsoben zavedením podobného spoje polským provozovatelem, který vyjíždí o několik minut dříve. Na počtu přepravených návštěvníků spolu se svým kolem, pro které je linka především určena, to nemělo tak výrazný vliv. Měl jsem ale obavu, že to bude horší," říká Robert Patzelt, a doplňuje, že dohromady na obou linkách bylo přepraveno více než deset tisíc cestujících.

MOHLI SI VYJET K MĚDĚNÉMU DOLU BOHUMÍR

Nově se návštěvníci letos mohli dopravit i se svým kolem do Jestřebích hor a navštívit nedávno vzniklou turistickou atraktivitu měděný důl Bohumír.

Z Hradce Králové bylo možné se dostat bez auta do Vambeřic, které je jedním z nejvýznamnějších poutních míst v Polsku.

Cyklobusy využívají dovolenkáři, kteří si tak mohou zpestřit svůj pobyt v Kladském pomezí. Při zvolení vhodné trasy je to služba vítaná také rodinami s dětmi, které by ještě nezvládly dlouhý výlet.

DO KOPCE POHODLNĚ BUSEM A PAK UŽ TO FRČÍ

Jeden z posledních cyklobusových spojů této sezony využil na Den české státnosti 28. září také Jiří Simonides z Broumov. „Vyrazili jsme s partou nahoru na Karlow, odtamtud dolů na Pstroužnou, pak dále přes Mýto do Maršovského údolí na Českou Metuji a zpátky do Broumova," popsal trasu náruživý cyklista, který i se sedmi křížky na zádech má letos na kole a elektrokole najeto přes 4000 kilometrů. Jen mu trochu při cestování cyklobusem vadí, že kvůli spoustě zastávek se cesta na kopec, odkud se pohodlně jede dolů, trvá dost dlouho. „Přitom mám pocit, že cyklobusy nejsou příliš využité. Hodně jezdím na kole a když ho potkám, tak moc lidí v něm není," všiml si.

Cílem této služby je podpora rozvoje šetrných forem cestovního ruchu, prodloužení pobytu návštěvníků a jejich rovnoměrné rozložení po celém regionu. Provoz cyklobusu je podporován dotací z prostředků Královéhradeckého kraje.

CDS Náchod je podle slov Roberta Patzelta připravena pokračovat v cyklobusové sezoně i v příštím roce. Je ale potřeba doladit podrobnosti s polskou stranou, aby nedošlo opět k tomu, že polský cyklobus jezdil jen pár minut před českým.