Studenti měli možnost během necelých dvou hodin zjistit, co potřebuje pilot vědět před startem a přistáním, jak vznikají turbulence, k jakým nebezpečným přírodním jevům může při letu dojít nebo co všechno může skrývat neoblíbené letištní hlášení Let bude o dvě hodiny opožděn.

„Letecká meteorologie má několik úkolů: nepřetržitě pozorovat počasí z pohledu leteckého provozu, rozšiřovat zprávy o jeho vývoji na letištích, předpovídat počasí pro start a přistání letadel, pro letiště i pro tratě letů a vykonávat výstražnou službu zaměřenou na nebezpečné meteorologické jevy, které mohou omezit nebo i znemožnit bezpečný letecký provoz," popsal svou profesi letecký meteorolog, pilot a instruktor kluzáků Jacek Kerum.

Se svými besedami jezdí týden co týden po celé České republice. Do Broumova přijel poprvé, na pozvání Vzdělávacího a kulturního centra Klášter Broumov. Přednášky ho tady čekaly hned dvě odpoledne se studenty, večer s fanoušky létání a meteorologie v klášterní Kreslírně v programu Science Café. (ost)