Obchvat ale ještě není zcela kompletní, práce finišují. "Na stavbě nyní probíhají mimo jiné práce na napojení silnice I/33, instalace svodidel, oplocení, ohumusování svahů, dokončovací práce na podchodu pro pěší, pokládka příkopových žlabovek, montáž meteostanice i vegetační úpravy," vyjmenovalo ŘSD.

Šest a půl kilometru dlouhý a jedenáct a půl metru široký obchvat, jehož stavba začala v září roku 2022, odvede tranzitní dopravu nejen z Jaroměře, ale také z Čáslavek, Dolan a Svinišťan. Po současné státní silnici na Náchod projíždí denně přibližně 15 tisíc aut.

„Místní obyvatelé se díky obchvatu dočkají zásadního snížení hluku a exhalací z dopravy, pro řidiče bude cesta výrazně plynulejší a bezpečnější. Nejnáročnějším stavebním objektem je  téměř půl kilometru dlouhá estakáda, kterou nová přeložka překonává Labe a přilehlé záplavové území," uvedl před časem generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Na silnici I/33 pak ještě zbývá vybudovat obchvat Náchoda. Jeho stavba by měla začít ještě v letošním roce.

Přeložka silnice I/33 tvoří severovýchodní obchvat města Jaroměř. Trasa odbočuje z okružní křižovatky vybudované v rámci stavby dálnice D11 a na konci úseku se napojuje na již vybudovaný obchvat České Skalice. Stávající I/33 bude na trasu přeložky napojena prostřednictvím mimoúrovňové křižovatky Dolany.

Komunikace I/33 je součástí mezinárodní silnice E67 a sítě silnic I. třídy České republiky s mezinárodním významem. Obchvat Jaroměře je součástí dopravního propojení dálnice D11, České Skalice, Náchoda a hraničního přechodu mezi Českem a Polskem.