„Nehody jsou s menšími následky, protože kruhový objezd nedovoluje řidičům jízdu v přímém směru. Při nehodách se většinou jedná pouze o poškození karoserie,“ informovala nás Eva Prachařová. Díky tomu, že na kruhových objezdech nedochází k tak drastickým nehodám jako na běžných křižovatkách, zlepšuje se plynulost silničního provozu. „Když už se nějaká nehoda stane a je vážná, odkláníme samozřejmě dopravu jiným směrem. Při častějších menších nehodách jsou vozidla z objezdu hned odstraněna a provoz pokračuje dál,“ uvedla Prachařová.
Více objezdů
V některých městech by se podle policejní mluvčí další kruhové objezdy ještě hodily. Klasickým příkladem je křižovatka v centru Červeného Kostelce, kde dochází k nehodám a někteří řidiči považují křižovatku u kostela za nepřehlednou. „Když se na ní setká několik aut z různých směrů a někteří řidiči jsou v Kostelci třeba úplně poprvé, mohou s ní mít problémy. Já sám mám řidičský průkaz teprve chvíli a při prvním vjezdu jsem se okamžitě dostal do problémů. Nejde ani tak o to, že existuje přednost zprava, tu každý respektuje, ale horší je odhadnout, jak daleko do silnice si najet a zorientovat se,“ říká Jaroslav Sládek z Náchoda.
Eva Prachařová vidí dopravní situaci tak, že by bylo výhodné umístit kruhové objezdy na další křižovatky v náchodském okrese. „Nedávno vznikly v Polici nad Metují společně s obchvatem. Další kruhové objezdy by měly být na všech křižovatkách, kde se hodí,“ dodává Prachařová.
Co se týká kruhových objezdů v samotném Náchodě, projiždějícím řidičům podle zjištění redaktorů Náchodského deníku nevyhovují. Bezpečnost si sice chválí, s plynulostí dopravy je to ale horší. „Rozumím tomu, že kruhové objezdy v Náchodě byly potřeba. Je ale škoda, že se nedaly udělat o něco větší. Sám jezdím do Náchoda každý den do zaměstnání a je vidět, že objezdy nestíhají. Takové množství automobilů, které projíždí ve špičce Náchodem, nemůžou nikdy utáhnout. Zvětšete je, nebo konečně udělejte obchvat Náchoda a bude to dokonalé,“ vzkazuje radním Jan Štěpán z Nového Města nad Metují. Je mu ale jasné, že o rozšiřování kruhových objezdů nemůže být ani řeč. Jejich velikost je podmíněna okolím. Domy, chodníky a další „překážky“ to nedovolí.