Tuto věc však město zatím řešilo pouze lokálními výspravami největších děr. A výsledek? Za pár měsíců se vše vrátilo do původního katastrofického stavu. Občané nyní žalostně volají po celkové rekonstrukci této lokality. Zatím s neúspěchem. O problému se dnes bude mluvit také na Dnu s deníkem, který startuje ve středu 18.4. od 15 hodin na Masarykově náměstí.
Nedodali kostky


„Naše ulice je ve špatném stavu už zhruba osm let, což je od doby, kdy se zde dělal plyn. Vše začalo zhoršujícími se chodníky, které s odstupem času doplnily i díry v silnici. Kdybychom se ale podívali do historie, tak ulice je nekvalitně udělaná od samého začátku,“ myslí si zdejší obyvatel František Jareš, jenž byl na městském úřadě za všechny své sousedy kvůli opravě již několikrát orodovat.
Podle jeho vyjádření se zástupci města jednal poprvé zhruba před pěti lety, tenkrát konkrétně s pracovníkem MěÚ Jiřím Jirmanem, a to o špatném stavu chodníků. „Asi po dobu tří let sliboval, že mně přivezou kostky, neboť jsem po domluvě se sousedy nabídl, že si chodník předláždíme sami. K tomu však nakonec nedošlo, protože nám materiál nebyl vůbec dodán,“ vzpomíná smutně František Jareš.
Chtějí opravu


Tímto neúspěchem se však neúnavný obyvatel nenechal odradit a ve snaze dát ulici do pořádku, se s odstupem času obrátil na tehdejšího starostu Zdeňka Kadidla s tím, že ulice Pod Klůčkem by vhledem ke svému stavu potřebovala celkovou rekonstrukci. Ta by měla zahrňovat kromě opravy chodníků a komunikace také zabudování elektrického vedení vedoucího na povrchu do země, položení nové kanalizace a umístění rozhlasu, který zde není slyšet.


„Ke všem těmto záležitostem jsme si také přáli kvůli nebezpečnému výjezdu na jedné straně ulice umístit zrcadlo a v místech sídla drůbežárny vytvořit parkoviště, neboť mnozí obyvatelé stojí s auty přímo v ulici, která je pak špatně průjezdná a nelze tam v zimě ani pořádně vyhrnovat sníh. V souvislosti s tím jsme navíc požadovali předělat ulici na jednosměrku,“ vypočítává Jareš. Podle něj město po této schůzce začalo uvažovat o tom, že po horní straně silnice zruší chodníky a komunikaci protáhne až ke kraji, čímž ji rozšíří. To by ale nebylo příliš bezpečné, protože mnozí obyvatelé by ze svých domovů vycházeli přímo pod kola projíždějících vozidel. (pokračování v dalším článku)