Ve vlaku cestovalo kromě strojvedoucího Zdeňka Vaníčka a vlakvedoucího Petra Mikušky 14 lidí, ale na trati až do Otovic - zastávky byl u každého přejezdu fotograf a na konečné čekalo zhruba 10 místních. Do Otovic na zastávku, kam do té doby poslední vlak přijel 10. prosince 2005, dorazila lokálka v 11:10. Zde všichni vystoupili a 9 účastníků výpravy pokračovalo pěšky ke státní hranici po stopách původní tratě, která sloužila do druhé světové války pro osobní dopravu. Po válce byla využívána až do roku 1953 již jen jako nákladní trať pro polské vlaky a potom byla zrušena. Zvláštní vlak vyjel na cestu zpět v 11:16, ale do Meziměstí už jel bez cestujících.


Následná procházka k státní hranici po tělese někdejší trati přinesla účastníkům nejeden objev. „Na několika místech jsou dosud zachovány zbytky železných mostů a na jednom místě jsem pod vzrostlým rozkvetlým stromem nalezl i zachovalý kilometrovník,“ popisuje cestu se zachovanými železničními artefakty Pavel Kuzebauch. Nevšední výlet skončil na státní hranici s Polskem, protože další stopy po železnici se na polském území téměř již ztratily.
„Jízda zvláštního vlaku z Broumova do Otovic měla upozornit na důležitost železniční dopravy ve výběžku a podpořit aktivity zdejšího regionu o znovuzprovoznění tohoto úseku,“ řekl předseda Klubu železničních cestovatelů Roman Hrůza. Právě KŽC se snaží zachraňovat lokálky tím, že alespoň v sezóně na ně nasazuje historické motoráčky, které na vlastní náklady nadšenci z klubu pořídili.„V případě Broumovska jsme si ale objednali motoráček čistě jednorázově, abychom alespoň symbolicky oprášili zdejší koleje,“ dodal předseda KŽC.