Takové pocity před časem zažívali nakupující a výletníci na vybraných náchodských parkovištích. Naštěstí se ukázalo, že první zdání rozbitého okna bylo klamné…

Lekli jste se?

Policisté z náchodského územního odboru se jako první v republice zapojili do preventivní akce nazvané „Lekli jste se?“. Proč byla akce nazvána právě takto se mohli přesvědčit i nakupující jednoho obchodního centra.

„Když se vrátili z nákupu ke svému autu na parkovišti, měli na bočním skle u řidiče fólii s rozbitým sklem. A někteří se opravdu lekli,“ říká náchodská policejní preventistka Jana Pecoldová.

Akce začala ale už na parkovišti u náchodského zámku. S přijíždějícími turisty si policisté povídali o zabezpečení jejich vozidla proti vloupání a proti krádeži celého auta. Pomocí fólie s kresbou rozbitého skla řidičům názorně ukázali, jak by to mohlo vypadat, když ponechají v autě například mobil, peněženku, či satelitní navigaci.

Jenom varování

„Tentokrát to bylo jen názorné upozornění a řidiči se tomu nakonec zasmáli. Příště se však před odchodem od auta minimálně tito motoristé přesvědčí, zda v opuštěném autě nenechávají nějaké lákadlo pro zloděje,“ vysvětluje význam kampaně policejní preventistka.

Aktéři akce se od nákupních center přesunuli na parkoviště k pevnosti Dobrošov a k Jiráskově chatě. „Deštivé počasí nám však zabránilo umisťovat fólie na okna aut. S řidiči jsme si o problematice zabezpečení aut proto jen povídali a předali jim tematické letáčky,“ dodala Jana Pecoldová.