Některé změny, které při rekonstrukci vzniknou, se však nelíbí části občanů, kteří žijí v domech u Českoskalické. Podepisují proto petici, kterou inicioval jeden z nich – Jiří Horák.


„Přestože už zhruba za dva týdny má začít rekonstrukce, dosud nebyl zveřejněn projekt a nikdo s námi jeho přípravu nekonzultoval. Projekt jsem si proto na radnici nechal předložit a zjistil jsem, že neoficiálně slibované zklidnění ulice bylo nahrazeno jakousi středně zátěžovou normou, která zde umožní provozovat i kamiony. To by spolu s obrácením směru provozu v ulici Volovnice mohlo znamenat, že se z naší ulice stane druhá mezinárodní Pražská s kolonami aut,“ nelíbí se Jiřímu Horákovi.

Tomu také vadí, že od některých domů zmizí parkovací místa, která budou přesunuta přes ulici za zatáčku, odkud se bude vozovka plná aut těžko a ne zrovna bezpečně přecházet.


Na petiční archy, které budou v pondělí předány radnici, se během dvou dnů podepsalo 55 občanů z pěti domů, kterých se rekonstrukce Českoskalické ulice týká. Další podpisy by měly přibýt o víkendu.


A jak na protesty reagují ti, co mají rekonstrukci na starosti? „Investor svůj záměr zveřejnil veřejnou vyhláškou. Navíc se informace o rekonstrukci objevily ve zpravodaji i v rozpočtu. S lidmi jsme to projednávali, takže vědí, jak to tam má vypadat. Není ale možné se osobně dohodnout úplně se všemi, a ani to není naše povinnost. Obavy z rušného provozu jsou na místě, ale občané by si měli uvědomit, že je to nutnost. Co když na Pražské havaruje kamion a ucpe provoz? Jak by potom auta projela Náchodem?“ reagoval Václav Rohlíček, vedoucí investičního oddělení Odboru správy majetku a financování.

Celé znění petice:

 

Vážení spoluobčané, obyvatelé Českoskalické a Komenského ulice.

VNáchodě 24.6.2007

Přestože už zhruba za měsíc má začít rekonstrukce „našeho“ úseku ulice (zhruba od hotelu Hynek po bývalé autotrenažery), dosud nebyl zveřejněn projekt a nikdo snámi jeho přípravu nekonzultoval. Před týdnem jsem si na radnici projekt nechal předložit a zjistil, že neoficiálně slibované zklidnění ulice bylo nahrazeno jakousi středně zátěžovou normou, která zde umožní provozovat i kamiony. To by spolu sobrácením směru provozu (jednosměrky) vulici Volovnice mohlo znamenat, že se znaší ulice stane druhá mezinárodní Pražská s kolonami aut, ve kterých vozidla nejen jedovatě kouří, ale také donekonečna brzdí, čím se prý uvolňují jakési rakovinotvorné látky zbrzdových destiček.

Naše ulice tedy nebude jednosměrná, nebude klidnější, nebude bezpečnější, nebude čistější, nebude vní možnost bezpečnějšího šikmého parkování a nebude tady více parkovacích míst u domů. Například mezi domy čp. 1420 a 609 mají zmizet všechna parkovací místa a mají být nahrazena parkovacími místy šikmo přes ulici za zatáčkou pod strání, kde bydlí jen veverky a odkud nebude možné přejít kdomům, protože nebude vidět za zatáčku a ulice bude přeplněná vozidly. Navíc: mezi podélnými parkovacími místy budou stromy. Ty stávající na okraji chodníku budou vykáceny.

Zneoficiálního vyjádření některých pracovníků radnice vyplynulo, že už vědí o tom, že vyprojektované řešení není dobré a že rekonstrukce zbývající části Komenského ulice kolem Šafránice bude příští rok řešena jinak a lépe. Jiný vrcholný představitel radnice řekl něco vtom smyslu, že když nepotřebuje kživotu auto on, nepotřebuje ho ani nikdo jiný a že by nejraději prosadil povinnost každému, kdo si chce pořídit auto a jet do Náchoda, nejdříve doložit kde bude parkovat.

Myslím si, že by rekonstrukce „naší“ ulice neměla být pokusná, protože je jisté, že i když se pokus nezdaří, nikdo ulici několik desetiletí nebo i století předělávat nebude. Podle mého názoru je tedy nutné zamezit zahájení rekonstrukce i za cenu odložení celé akce a opravení projektu.

Pokud si myslíte to samé, můžete do 28. 6. 2007 podepsat petiční archy, které jsou kdispozici ve 2. poschodí čp. 1464 u Jiřího Horáka nebo si dohodnout návštěvu na telefonu:

608 53 67 60