Od pondělí se plavec věnoval jen lehkému tréninku.

„Hladina v přístavu byla vyžehlená, minimální vlnky, přišli jsme brzy po odlivu, takže zase daleko od břehu mělčina a hrátky s proudy po cestě. Odpoledne jsme si prošli přípravu na plavbu, hlavně krmení - složení a dávkování, co v každé dávce, případně s jakou frekvencí apod.,“ popsal nám poslední přípravy před plánovaným startem. Kvůli předpovědi silného větru včera na náročnou cestu ještě nevyrazil.

První plánovaným dnem pro pokus byla středa, ale po úterním večerním telefonátu s lodivodem byl start naročné cesty přes Doverskou úžinu odložen. „Zatím to vypadá, že budeme startovat až některý další den, předpověď je dost větrná,“ vzkazuje domů Pavel Trebichavský, který věnoval úterní dopoledne opět hodinovému tréninku ve vlnách, při kterém padlo z nebe i pár kapek.

„Odpoledne jsem udělali ještě nákup na loď, pak procházka na citadelu nad městem, odkud se nám nabídl krásný výhled přes vodu na francouzské pobřeží. Dalekohledem jsme koukali, co je co,“ popisuje Pavel Trebichavský.

O PŘÍPRAVĚ TREBICHAVSKÉHO NA PLAVBU PŘES PRŮLIV ČTĚTE TAKÉ VPRAVO V SOUVISEJÍCÍCH ČLÁNCÍCH

V úterý večer přijel trenér Michal Štěrba s druhou půlkou posádky. „Docela jsem rád, že se start posunul, bylo by to drsné: večer příjezd, ubytovat se, ráno ve dvě vstát a do přístavu.

Takto jsme večer poseděli, popovídali, ráno v klidu snídaně, společný tréning, odpoledne příprava na plavbu,“ nastiňuje další den čekání dálkoplavec, který včera večer v 19 hodin místního času volal lodivoda od kterého se dozvěděl, zda se dnes před svítáním ponoří do vln, nebo se start opět oddálí. Možná, že už nyní má Pavel Trebichavský za sebou první kilometry na dlouhé cestě…