Po velkých zátazích, kdy policisté proti nebezpečným řidičům nasadili i vrtulník, dohled nepolevuje. Kromě časté přítomnosti policejních aut s radary se třeba v tomto týdnu uskutečnila další bezpečností akce.

„Akce trvá celý týden a je zaměřena na používání bezpečnostních pásů a zádržných systémů, jakými jsou například dětské autosedačky či podsedky," uvedla náchodská policejní mluvčí Eva Prachařová.

Policisté kontrolují nejen zda řidiči používají bezpečností pásy, ale i jestli nepili alkohol, zaměřují se také na technický stav vozidel či na dodržování sociálních předpisů u profesionálních řidičů. Na řidiče číhali třeba ve čtvrtek na obchvatu u České Skalice, u bývalé celnice v Náchodě-Bělovsi a na řadě dalších míst.

„Kontrolujeme i základní dokumenty, které řidič potřebuje pokaždé, když řídí. Jsou to osobní dokumenty, dokumenty k nákladu, k vozidlu, dále se kontroluje technický stav jak tahače, tak přívěsného vozidla. jestli neuchází třeba vzduch ze systému, tudíž by třeba špatně vozidlo brzdilo, pneumatiky, jestli je správně upevněný náklad a další věci," popsal nadstrážmistr dopravní policie Štěpán Hlušička během jedné z kontrol u České Skalice. Některé hříšníky policisté poznají už na dálku, u jiných se to ukáže náhodou.

„Snažíme se nějakým způsobem tipovat, ale je to spíše náhodou," dodal policista.

Největší piráti: i 188 kilometrů za hodinu

V minulosti se na hlavním tahu od Hradce Králové na Náchod uskutečnilo hned několik velkých zátahů. Po zátazích se situace v obcích a městech zklidnila a řada řidičů už si dává pozor. V policejních sítích totiž uvízli i opravdoví piráti. Třeba šofér, který jel přes Jaroměř 101 kilometrů v hodině nebo motorkář,jenž se i se spolujezdkyní řídil na obchvatu České Skalice 188 kilometrů v hodině a předjížděl na zákazech. Z těch závažnějších přestupků stojí ještě za zmínku další dva řidiči, kteří v obci překročili rychlost o 46 a o 48 kilometrů za hodinu. Dále policie dopadla i řadu opilých řidičů. Problémem na komunikaci z Hradce do Náchoda jsou už tradičně polští řidiči, a to zejména kamionů, kteří si s rychlostí či s přetížením svých souprav stejně jako třeba se zákazem předjíždění ve Vysokovském kopci hlavu moc nelámou.