Během dvou měsíců vyrostl na tomto nebezpečném místě nový kruhový objezd, který dopravní situaci zklidní a zabrání tak řadě velmi vážných dopravních nehod, které byly v tomto úseku velice časté. Úprava dopravní situace zvýší také bezpečnost chodců a především dětí, které přes tuto silnici přecházejí cestou do školy.
„Toto je to jedna z etap, kdy jsme před dvěma lety prohlásili, že když obchvat je v nedohlednu, tak budeme s ministerstvem dopravy stávající situaci řešit. Výstavba objezdu, která se realizovala takřka na zelené louce, se zvládla v rekordním čase. Za to si zaslouží poděkování všichni, kteří se na přípravě i realizaci podíleli. Příští rok nás čekají dvě podobně velké investiční akce a těmi jsou kruhové objezdy u Itálie Čedoku. V tuto chvíli se intenzivně řeší, a hlavně se zvažuje, kudy povedou objízdné trasy. Nastane tam velmi komplikovaná situace, protože to jsou bezprostřední kruhové objezdy, které zároveň tvoří i centrum města Náchoda," řekl starosta Náchoda Jan Birke.
Jak dále Birke uvedl, tak kruhový objezd u Čedoku bude úplně jinak dimenzován. Jeho středový prstenec bude posunutý směrem k benzíiové pumpě a konečně bude mít tvar kruhového objezdu. Ten bude doplněn mimořádným odbočovacím pruhem na výjezdu od viaduktu do ulice Raisova tak, aby se jako nyní auta neštosovala už na příjezdu od Itálie.
„Tam je paradoxní, že máme dva kruhové objezdy velmi předimenzované na kružnici zhruba patnácti metrů, což je velmi komplikované. Když se jeden objezd zacpe, tak je okamžitě zacpaný i ten druhý," doplnil Birke.
Řešení dopravní situace na severovýchodě Čech je prioritou číslo jedna také pro jedenáct poslanců zvolených za Královéhradecký kraj. Ti se už před čtrnácti dny sešli u hejtmana a o aktuální dopravní situaci jednali.
Poslanci bojují o dobudování dálnice
„Zejména my nováčkové, já, Pavel Bělobrádek, Ivan Adamec a další jsme iniciovali vytvoření jakési Královéhradecké kliky. To znamená, že dálnice D11 není pravá ani levá, D11 buďto bude stát a nebo stát nebude. Zatím nestojí a já si myslím, že bychom se měli všichni spojit a táhnout za jeden provaz a v první řadě prosadit dobudování D11. Dokázal jsem, že v Náchodě to jde, a to tím, že jsme dopravu odpolitizovali a skutečně jdeme jenom po jádru věci. V tuto chvíli věřím, že jako tým jedenácti poslanců to zvládneme, nehledě na to, že kolega Ivan Pilný je předsedou hospodářského výboru, což je klíčový výbor právě pro dopravu. Kolega Ivan Adamec je místopředseda výboru a já jsem člen hospodářského výboru. Takže tři poslanci Královéhradeckého kraje jsme v klíčovém výboru, který je právě ve vztahu k dopravě velmi kompetentní," popsal možnost řešení situace Birke.
Přetížené mezinárodní silnici E67 by se nejvíce ulevilo dobudováním dálnice D11 do Hradce Králové a jejím plánovaným pokračováním rychlostní silnicí přes Jaroměř, Trutnov a dále přes Královec na Polsko. Tím by se odklonila i převážná část kamionové dopravy, která nyní zatěžuje zejména přetíženou silnici E67 v centru Náchoda.
„S problematikou dobudování silniční sítě, aby se ulevilo dopravě a zvýšila se obslužnost regionu, jsme ale nyní na začátku. Nechci kritizovat práci mých kolegů v minulosti, ale pravdou je, že situace s dálnicí D11 je tristní. Do dnešního dne není vykoupen pozemek na krátké trase, aby se mohla dálnice dobudovat do Hradce Králové. Pokud jsem dobře informován, tak úsek od Hradce Králové do Jaroměře je rozdělen na dva úseky. Do Předměřic a z Předměřic do Jaroměře. Na této trase jsou výkupy potřebných pozemků pro výstavbu zhruba na osmdesáti procentech. Další spornou otázkou je vyřešení obchvatu Jaroměře. Toto je prozatím v tuto chvíli aktuální stav," uvedl Birke.
Dále Jan Birke upozornil na velmi ,složitou situaci úseku z Jaroměře do polské Lubavky. Ten se nechá přirovnat k nyní neřešitelnému obchvatu Náchoda. Do jednání o výstavbě rychlostní komunikace je zapojena celá řada občanských iniciativ a to je vždy velký problém.
„Řešení dopravní situace v daném městě mají za povinnost starostové, ti ale nemohou žádným způsobem ovlivňovat státní správu, ale lidé žijící ve městech to vůbec nezajímá. Ty tento stav nerozlišují, za všechno vždy může starosta a starosta to musí zařídit. V tuto chvíli se nechá říci, že Náchod povýšil do role exekutivní. To znamená, že má zástupce v poslanecké sněmovně a jak už jsem řekl, jsme tři z jedenácti Královéhradeckých poslanců v klíčovém výboru, který dopravu dokáže ovlivňovat. Uvidíme co se nám podaří prosadit, ale v žádném případě to nevzdáme a o zlepšení infrastruktury budeme bojovat," uzavřel Jan Birke.