Cenově výhodný výlet na světoznámý rej masek v proslulém italském městě spojený s ubytováním v luxusním hotelu, s plavbou lodí a s dobrovolnou účastí v reklamní show totiž podle zúčastněných pokazily jednak zmatky při samotné cestě a poté především také neslušné chování některých zástupců pražské cestovky.
„S Beck Reisen jsme jeli poprvé a naposledy,“ říká rozhodně jeden z účastníků zájezdu Pavel Labík z Červeného Kostelce. Podle jeho vyprávění začaly problémy s cestovní kanceláří již před odjezdem, kdy prý telefonicky požadoval od zaměstnanců podrobnější informace o ubytování. Nikdo však prý nic nevěděl. Několik dní před výletem pak navíc přišel všem cestujícím dopis, že odjezd nebude podle původního plánu v pátek ráno, ale již ve čtvrtek večer. „To mnohým lidem nabouralo program a navíc jsme cestovní pojištění měli zaplacené až od pátku, takže kdyby se něco stalo již mimo území republiky, byl by to problém,“ domnívá se Labík.
Došlo ke sporům
K dalším nepříjemnostem došlo prý už při nástupu do autobusu, kdy se cestující marně sháněli po průvodkyni. Po příjezdu do Itálie byli bezbranní a naštvaní už i samotní řidiči, kteří několik hodin hledali místo plánovaného oběda a jezdili po městě několikrát sem a tam.
„Delegátka se objevila poprvé až v Lignanu a od nás všech to schytala. Její kolegové nám později velmi vynadali, že jsme si dovolili vůbec říci, že se nám něco nelíbí,“ uvádí Pavel Labík a dodává, že spory vyvrcholily, když se mnozí klienti nechtěli zapojit do reklamní show, která navíc byla dobrovolná. „Zaměstnanci cestovky měli šílené chování,“ vzpomíná s nechutí Labík.
Byla prý napadena
„Když jsem se spolu s dalšími dovolávala práva neúčasti na předváděcí akci, byla jsem jednou dealerkou napadena vulgárními slovy s náznakem fyzické šikany. Považuji za zcela nepřípustné, aby si kdokoli z personálu cestovky dovolil zvýšeným hlasem na mě křičet, tykat mi, neomaleně do mě strkat rukama a hulvátsky mně vyřknout do tváře brutální sprostou nadávku na úrovni dlaždiče,“ přidává se rozhořčeně cestující z Náchoda, jež si nepřála být jmenována. Ta prý z tohoto i z dalších důvodů, které uvedl Pavel Labík, okamžitě zrušila účast na zájezdu do Krakova, na nějž se původně s manželem přihlásili.
Za neslušné chování pracovníků se cestovka omluvila
„Neakceptovatelné chování dealerky ve vztahu k našim klientům se potvrdilo a se ženou byl s okamžitou platností rozvázán pracovní poměr,“ informovala nás za cestovní kancelář Beck Reisen Petra Satranská.
„Bloudění pana řidiče při hledání restaurace, kde byl zajištěn oběd, bylo zase výsledkem špatné komunikace mezi ním a naší delegátkou. Naše pracovníky proto náležitě přeškolíme a za jejich neslušné chování se omlouváme,“ dodala.
Co se prý týče změny odjezdu, tak podle ní k žádnému pochybení nedošlo. Termín byl upraven podle odezvy většiny klientů. „Vyjeli jsme sice ve večerních hodinách 31. ledna, ale ještě následujícího data ve dvě hodiny v noci jsme byli na území naší republiky, takže nebyl důvod znepokojovat se nad neuzavřeným cestovním pojištěním na den 31. ledna,“ vysvětluje Satranská a odůvodňuje i nepřítomnost českého delegáta v autobuse. Podle ní nebyla tato možnost součástí nabídky zájezdu. Klienti prý byli proto několikrát vyzváni, aby v případě jakýchkoliv nejasností kontaktovali zodpovědné pracovnice na infolince Beck Reisenu. „Po zavolání na tuto linku mně opravdu nebyla žádná bližší zpráva podána a byl jsem pouze odkázán na hrubou informaci na letáku, který přišel poštou,“ stojí si za svým cestující Pavel Labík, který prý s Beck Reisen skutečně již nikdy nikam nepojede.