Letitý problém


Už desítky let je zmíněný železniční přejezd ve stavu, který se řidičům, kteří přes něho denně jezdí, vůbec nelíbí. Na stálé ldevastaci přejezdu má podle předsedy představenstva Železničních společností Jiřího Mužíka největší podíl právě automobilová doprava. Ta se v poslední době rapidně zvýšila. „Nejhorší koleje, které na přejezdu jsou, patří České republice. O opravu by se měl postarat stát. Problém je v tom, že při projektování přejezdu v minulosti se počítalo pouze s desetinovým zatížením, než jaké je dnes. Nikdo v té době nepředpokládal takový nárůst dopravy. Bohužel zde nefunguje pravidlo, kdo si co zničí, tak to také zaplatí. Železnice v tom není až tak úplně vinně,“ informoval návštěvníky Dne s Deníkem Jiří Mužík. Podle něho by vše vyřešil nadjezd, což je ale zatím nereálné.

Řešení v dohledu?


Město už v minulosti s vlastníky přejezdu jednalo o možném řešení. zatím se ale na ničem neshodli. „Připouštím, že tahle věc z mého pohledu nebyla pro město nikdy prioritou. Je to problém, ale těch tu máme víc,,“ řekl nám starosta Jaroměře Jiří Klepsa. Jak se bude situace vyvíjet zatím uvidí. „Měli bychom svolat společné jednání všech zúčastněných stran, aby se k tomu jednoznačně a srozumitelně vyjádřily,“ dodal Klepsa.
Vrchní přednosta Správy trati Jaroslav Kmoníček se na Den s Deníkem v Jaroměři bohužel nedostavil ale z jeho stanoviska vyplývá, že celková oprava je možná a popřemýšlí, zda by se dala zahrnout do plánů pro příští rok.