Nadměrná doprava je už zde tradičním evergreenem. Už tak dost těžký život obyvatel ulice T. G. M. ještě více ztrpčuje rozbitá komunikace, ke které se její majitel, jímž je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), chová macešsky.


„V minulém roce jste provedli po několika výzvách a podpisové akci občanů částečné opravy. Po šesti měsících je povrch komunikací opět stejný či spíše horší. Komunikace je poškozená do základů, propadá se kanalizace a na přilehlých objektech vznikají statické poruchy v nosných konstrukcích,“ popisuje situaci v této ulici v dopise adresovaném ŘSD architekt Jaroslav Andres, předseda občanského sdružení Za obchvat.


Například 21. ledna letošního roku byla uskutečněna oprava v jednom místě této frekventované komunikace, která trvala přesně 180 vteřin. „Oprava odpovídá technologii a době provedení. Vysypání dvou pytlů směsi, jedenkrát odborné přišlápnutí a dvakrát plácnutí lopatou. Tato každoročně opakující se situace, zaviněná nedokončením obchvatu, je zarážející,“ konstatoval Andres.

close zoom_in


Právě díry v povrchu této silnice způsobují značné otřesy, které jsou příčinou trhlin v domech podél vozovky. „Je to strašné, když prázdná nákladní vozidla, která ještě nerespektují povolenou rychlost, projedou kolem baráku. Otřásají se okna i všechno v domě,“ stěžuje si obyvatel ulice T. G. M. Jaroslav Švorčík. ŘSD však na dopisy, které jim zasílá sdružení Za obchvat a ptá se například, v jaké stavu budou městu předány komunikace po dostavbě obchvatu, neodpovídá. Ani našemu Deníku se včera k této věci nepodařilo získat stanovisko ŘSD. Přes město denně projede 23 tisíc automobilů. Pokud nedojde k urychleným opravám, zejména na průtahu městem, vzniknou další nežádoucí nerovnosti a ještě více se zvýší hlučnost. Nedávno založené občanské sdružení Za obchvat České Skalice zvažuje mimo jiné možnost, že by se v ulici T. G. M. hluk změřil stejně tak, jako emisní limity.