Náchodsko – Velká událost v životě školáků se udála včera dopoledne ve všech školách v republice.

Pololetním vysvědčením ohodnotili kantoři půlroční práci dětí při školní výuce.

O vysvědčení si nejprve povídali

Tak jako ve spoustě jiných škol, i v Základní škole Police nad Metují se rozdávalo vysvědčení v poslední vyučovací hodinu.

Nejmenší školáci ze třídy 1. B si nejprve o vysvědčení povídali na koberci ve třídě, poté vzorně usedli do lavic a s napětím čekali, až je jejich třídní učitelka Michaela Švábová vyzve, aby si přišli před tabuli pro bílý list posetý známkami.

Pro téměř všechny prvňáčky bylo předávání vysvědčení velkou radostí, neboť mezi známkami převažovaly ty nejlepší – samé jedničky. A pokud se u některých dětí objevila dvojka, paní učitelka vysvětlila, proč tomu tak je a co je třeba zlepšit.

Ve Velkém Poříčí se radovali z jedniček

Pololetní vysvědčení se předávalo i v Základní škole ve Velkém Poříčí. Tamní prvňáčci přebrali vysvědčení z rukou třídní učitelky Jany Škopové.
Ta je na úvod všechny pochválila za snahu, kterou se učení v prvním pololetí věnovali, a zároveň připomenula, že i když mají nyní všichni jedničky, tak je mezi nimi pár jedinců, kteří musí s učením zabrat – pokud chtějí mít stejné známky i na konci školního roku. Potom si již všichni svá první vysvědčení převzali a spokojeně si je se spolužáky prohlíželi.

Problémem je mnoho dětí ve třídě

„Jediný problém je velký počet dětí ve třídě. Při dvaceti sedmi dětech je nemožné poskytovat individuální péči jedincům, kteří by ji potřebovali,“ posteskla si třídní učitelka Jana Škopová.

Se svým vysvědčením plným samých jedniček jsou spokojené například holčičky Nela Pajkrtová a Adélka Týčová. Jak se svěřily, ve škole se jim líbí a na konci roku by chtěly mít také samé jedničky.

Prvňáčci by měli mít pouze jedničky

„Myslím, že každý prvňáček by měl mít na svém prvním vysvědčení pouze samé jedničky, aby byl ke škole a učení pozitivně motivovaný,“ tvrdí Zuzana Hoffmannová, ředitelka ZŠ Pavlišovská Náchod.

„Tam, kde to situace vyžaduje, používáme hodnocení kombinované, v němž je uvedena nejen známka, ale i slovní hodnocení. To popisuje, co žákovi šlo nebo naopak nešlo a v čem by se měl zlepšit,“ vysvětlila ředitelka.

Jak dodala, nejen za pěkné vysvědčení, ale i za snahu by si děti určitě zasloužily dostat od rodičů nějaký dárek, a to nejlépe v podobě zajímavé knížky. (sýk, jim, reh)