Děti si během dopoledních programů procvičily různé věci. Například to, kolik slov jsou schopné si zapamatovat z přečteného textu či jaká slova mohou vytvořit na určité koncovky.

Čtení bájí a pověstí na rychlost…

Každý školák měl možnost se představit se svou plynulostí krátké četby, ve skupinkách děti soutěžily o nejrychlejší čtenáře. Tématem četby byly Staré řecké báje a pověsti, které jsou speciálně převyprávěny Janou Eislerovou ve zkráceném podání pro děti a mládež.

Na závěr si ještě děti zkusily poskládat názvy a symboly astrologických znamení zvěrokruhu.

Přestože zadané úkoly byly snadné, děti se snažily ze všech sil a většina z nich dokázala, že s pamětí a ani se čtením na tom nejsou zas tak špatně.

Snaží se přilákat děti ke čtení knížek

„Tyto tématické a zábavnou formou laděné čtenářské programy se snažíme ve spolupráci se základní školou dělat co nejčastěji, a tím přilákat školáky zejména z těch nižších ročníků ke čtení knih, čímž se naučí nejen plynule číst, ale prospěje jim to i v procvičování paměti a schopnosti vyjadřování,“ shrnula význam těchto zábavně naučných programů vedoucí knihovny Kateřina Šrůtková.

 Jiří Mach