„Těšilo nás, že jsme porazili konkurenci zvučných jmen,“ neskrýval radost Václava Svoboda, a dodal, že po úspěšném závodě ostatní soutěžící úspěšnou tatrovku zvědavě okukovali.
Víkendového závodu se zúčastnilo více než sedm desítek posádek. V konečném zúčtování byl oranžový speciál vítězný jak v kategorii těžkých nákladních vozů i v kategorii lehčích vozů, kde za nimi v poli poražených zůstal například i legendární Hummer.
Samotný závod byl rozdělen do rychlostní a trialové sekce. „Nám více vyhovovala rychlostní část závodu. Auto má výborný podvozek, dobře sedí a proto si můžeme dovolit jet rychleji než ostatní,“ říká Václava Svoboda.
Po nepříliš vydařeném začátku sezóny, kdy se na jaře soutěžní speciál TATRA 815 4x4 bratrů Svobodových ocitl při úvodním závodu v Německu na střeše, se v závěru soutěžního roku stále se lepšícímu vozu dařilo. Před posledním německým vítězstvím (odkud si kromě zlaté medaile za vítězství přivezla posádka i zlatou medaili za fair play přístup) totiž zajeli „Svoboďáci“ i druhé místo na závodech v polské Wroclavi. „Teď si dáme přes zimu od závodění chvíli pauzu a budeme se těšit na duben příštího roku, kdy nás čeká Baja Saxonia. Zde bychom určitě nechtěli skončit v kotrmelcíh jako letos na jaře,“ dodal s úsměvem Václav Svoboda, a prozradil, že přibližně za rok by se chtěli zúčastnit soutěže v severní Africe.