V první hodině byl žákům promítnut hraný film, který ukazoval příklad jednoho ze žáků fiktivní školy, jenž byl šikanou postižen z řad svých spolužáků a jeho strach někomu se s tímto problémem svěřit.

Druhá hodina byla věnována fenoménu současné elektronické doby, který se týká kyberšikany, kybergroomingu nebo kyberstalkingu. „Tento druh šikany nebo vydírání se týká především v dnešní době oblíbených sociálních sítí,“ vysvětlila Jana Pecoldová.

Při tomto tématu si všichni žáci v duchu probírali všechny své účty na internetu, jaké tam mají o sobě zveřejněné informace, což bylo vidět na jejich zadumaných tvářích. Žáci byli seznámeni na konkrétních případech, jak nenápadně se stávají obětmi případných podvodníků, když jim zcela dobrovolně sdělují své osobní údaje.

Zaskočeni byli při ukázce na konkrétním případu, jak se ze zcela nevinné a ze srandy zmanipulované videonahrávky může stát rázem trestný čin a každé překročení mezí zákona je vždy potrestáno.

To, že tresty za porušení zákona nejsou jako dostat pohlavek od rodičů se přesvědčili při nahlédnutí do trestního zákoníku, který jim byl zapůjčen.
Během celé besedy všichni žáci pozorně naslouchali a toto téma jim zajisté přineslo mnoho cenných rad, které doposud brali na lehkou váhu a po příchodu ze školy jich zcela jistě pár zasedlo k počítači a přehodnotilo údaje, které mají na sociálních sítích zveřejněné. (jim)