Opravuje se odbavovací hala, pokladny a zázemí obsluhy, toalety pro cestující a prostory, ve kterých bude k zakoupení tisk a občerstvení.

Podle Jaroslava Špíny, vedoucího provozně technického oddělení Českých drah v Hradci Králové, se ve všech prostorách budovy provádí rekonstrukce sítí a technického vybavení. „Stavba postupuje podle stanoveného harmonogramu," ujistil Jaroslav Špína.

Po převodu nádražních budov ke Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) by opravy měly pokračovat a výpravní budova „spolkne" dalších přibližně 20 milionů korun. „Stavebně se jedná o dokončení výměny výplní otvorů, teplovod, zateplenou fasádu, střechu, peronní přístřešek a zpevněné plochy," vyjmenoval vedoucí oddělení.

Až bude vše hotové, dojde k funkčnímu propojení s autobusovým terminálem a zajištění lepšího informování a odbavení cestujících.

Dvoupodlažní podsklepená výpravní budova s mansardovou střechou a peronním přístřeškem pochází z konce 19. století. Předpokládalo se, že její rekonstrukce se uskuteční ještě před výstavbou autobusového terminálu. Vzhledem k připravovanému prodeji části závodu se oprava odsunula a v loňském roce České dráhy rozhodly o prozatím první části rekonstrukce, která se nyní chýlí ke konci.

Už od února letošního roku mohou cestující využívat novou odbavovací halu, osobní pokladny a úschovnu zavazadel. Opravená byla i technická místnost s hlavním elektrickým rozvaděčem, sociální zařízení a kuchyňka pro zaměstnance i kancelář.

Všechny opravy jsou žádoucí nejen s ohledem na stáří budovy, ale především pro komfort cestujících.