Teď se jeho dílu dostává náležité pozornosti, aby byly cenné fresky zachovány i pro budoucí generace. Probíhá zde totiž projekt průzkumu stavu a záchrany této nástropní malby. Restaurátorský průzkum by měl mimo jiné přinést také nová zjištění o stavu nosné dřevěné konstrukce, omítek a barevných vrstev včetně historických přemaleb, a zajištění jejích poškozených částí.

„Zároveň se historikové umění spolu se studenty dějin umění v projektu zaměří na uměleckohistorický výzkum malby s námětem Oslavy nejsvětější Trojice a všech svatých a na její interpretaci v širším kulturním kontextu," informoval Jakub Děd ze spolku Omnium.

Kostel Všech svatých stojí na mírném návrší uprostřed hřbitova nad vesnicí a představuje dominantu celé okolní krajiny. Základní kámen byl položen 8. listopadu 1722 a jako autora plánu vybral opat Otmar Zinke Kiliána Ignáce Dientzenhofera, autora i dalších barokních perel architektury v okolí. Architekt zde maximálně využil dominantní urbanistické působení objektu.

Hrubá stavba kostela byla dokončena a posvěcena roku 1723 a další tři roky se ještě pracovalo na dobudování a dokončování úprav interiéru. Kostel má podle sdružení Omnium půdorys protáhlého osmiúhelníku s konkávně prohnutými stěnami. Na kruchtu navazuje hranolová věž se zaoblenými rohy, na konci lodi je úzké kněžiště, za nímž se nachází obdélná sakristie.

Strop kostela je vymalován výhledem do nebes, v polokruhových polích jsou pak namalovány obrazy čtyř evangelistů a v eliptických věncích andělé. Původní malba vznikla záhy po vybudování kostela, byla ale přemalována v roce 1865. Vnitřní vybavení pochází z doby baroka a empíru, cennější mobiliář však musel být vystěhován a bezpečně uložen vzhledem k nárůstu krádeží v broumovských kostelech po roce 1990.

V těsném sousedství heřmánkovického kostela se také zachovala původní barokní fara. Okolnosti a přesné datování jejího vzniku nejsou známy, formou a kvalitou provedení však budova fary znamenitě doplňuje vedle stojící stavbu Dientzenhoferova kostela.

Současný projekt na záchranu vnitřní výmalby je podle Jakuba Děda společným modelovým projektem Ústavu dějin umění Akademie věd ČR, Fakulty restaurování Univerzity Pardubice, Římskokatolické farnosti v Broumově a spolku Omnium, který by měl napomoci řešení záchrany a obnovy broumovské skupiny kostelů.

„Tento projekt se zaměřuje na mezioborový výzkum a záchranu barokních nástěnných maleb a dřevěných kleneb kostelů, které jsou kvůli dlouhodobému zatékání do historických krovů, necitlivým zásahům do klenebních konstrukcí a deformacím daným přirozeným rozpadem materiálu v havarijním stavu. Již byla instalována věž lešení a v týdnu od 16. března začali provádět průzkumy restaurátoři z Fakulty restaurování UPCE pod vedením Jana Vojtěchovského," dodal Jakub Děd.