„Nikdo teď tady nezastaví, takže tržby nám začínají rapidně klesat,“ řekl nám jeden z prodejců. Jednatel Hospodářské komory František Molík dokonce tvrdí, že jestli se zákaz zastavení neodstraní, hrozí obchodníkům u bývalé hranice krach. „Podnikatelé tím trpí na obou stranách, tedy i v Polsku,“ řekl nám Molík. Ten se v této souvislosti chystá s místostarostou Jaroslavem Rohulánem do Hradce Králové, kde by se mělo 21. ledna uskutečnit jednání v sídle Ředitelství silnic a dálnic. „Byl bych rád, kdyby to k něčemu pozitivnímu vedlo,“ uvedl Molík. Jak už jsme čtenáře informovali, kvůli zákazu zastavení si řidiči kamionů nemohou zakoupit příslušnou silniční známku. Pokud zastaví, hrozí jim pokuta, pokud nebudou mít známku, riskují „flastr“ až do výše 1000 eur. „Silnice před bývalou hranicí na české straně je dostatečně široká, aby mohl jeden pás opět sloužit jako odstavný,“ domnívá se Molík. Na polské straně je pro změnu stále skládka betonových bariér. Podle Molíka by se měla odstranit a pás uvolnit. „Pokud bude beton odvezen a pás uvolněn, mohou být ve směru do Polska k dispozici dva jízdní pruhy a jeden pro omezené stání na patnáct minut,“ dodal František Molík.


V současné době řidiči velkých vozidel při vjíždění ze zákazu do jediného průběžného pruhu vytvářejí velmi nebezpečné situace pro osobní automobily.